استفاده ازماینوکسیدیل بعد از پیوند مو

به گزارش کلوب آگهی، در پاسخ باید بگویم که ماینوکسیدیل تنها دارویی است که به صورت موضعی باعث رشد مو می گردد و به فرم محلول های 2 درصدی و 5 درصدی موجود است. این محلول، در بیشتر از 20 درصد افرادی که از آن استفاده می نمایند به خوبی موهای کرکی را به موهای ضخیم تبدیل می نماید و در کمتر از 10 درصد موارد می تواند باعث پر شدن کامل یک

استفاده ازماینوکسیدیل بعد از پیوند مو

استفاده ازماینوکسیدیل بعد از پیوند مو

نویسنده:دکتر محمدعلی نیلفروش زاده*

می گویند پس از کاشت مو هم باید مصرف روزانه دارو ماینوکسیدیل را ادامه داد. آیا چنین حرفی صحیح است؟

در پاسخ باید بگویم که ماینوکسیدیل تنها دارویی است که به صورت موضعی باعث رشد مو می شود و به فرم محلول های 2 درصدی و 5 درصدی موجود است. این محلول، در بیشتر از 20 درصد افرادی که از آن استفاده می نمایند به خوبی موهای کرکی را به موهای ضخیم تبدیل می نماید و در کمتر از 10 درصد موارد می تواند باعث پر شدن کامل یک سر طاس شود. در صورتی که از محلول 5 درصد استفاده شود، کمی فواید و اثرات آن افزایش می یابد. معمولا بعد از 6 ماه استفاده، آثار آن نمایان می شود.

مردانی که در اوایل فرایند آغاز ریزش مو هستند، مردانی که حداکثر منطقه طاسی آنها کمتر از 10 سانتی متر مربع باشد و بعلاوه کسانی که قبل از مصرف دارو تراکم موهای شان حداقل 20 تار مو در هر سانتی متر مربع باشد، به این دارو بهتر جواب می دهند.

ماینوکسیدیل در زنان هم اثرات خوبی داشته و در 60 درصد از زنان استفاده نماینده باعث توقف ریزش مو و رشد مجدد موهامی شود. در صورتی که درمان متوقف شود، بعد از 3 ماه به مرحله قبل از آغاز درمان برمی شود و موهای درآمده می ریزند. باید به این نکته نیز توجه داشت که برای حفظ موهای درآمده ضرورت دارد روزی دو بار برای همواره از این محلول استفاده شود. ماینوکسیدیل موضعی معمولا عوارضی نداشته و در موارد خیلی نادر حساسیت های پوستی مشاهده می شود که در آن صورت، مصرف دارو باید قطع شود.

در عمل پیوند مو، کاشت گرافت های کوچک و متعدد، عامل مهمی در ایجاد شوک گردش خون در پوست سر است که در اثر، فشار واردآمده به عروق ناشی از کاشت گرافت ها بوده و این کاهش جریان خون تمام موها از جمله موهای کاشته شده و موهای به جای مانده از قبل را شامل می شود. حالا این سوال مطرح می شود که آیا استفاده از ماینوکسیدیل می تواند باعث افزایش جریان خون گرافت ها شود و از شوک آنها جلوگیری کند؟ در پاسخ باید گفت که مطالعاتی وجود دارند که نشان می دهند در افرادی که بعد از عمل از ماینوکسیدیل استفاده نموده اند اندازه ریزش مو کاهش یافته است. در اولین مطالعه که در سال 1987 منتشر شد 12 بیمار از 2 تا 3 روز بعد از عمل، روزانه دو بار ماینوکسیدیل 2 درصد مصرف کردند و در 2 نفر از بیماران که برای شان گرافت های گرد کاشته شده بود، هیچ گونه ریزشی مشاهده نشد. برخی از جراحان، استفاده از ماینوکسیدیل 2درصد را روزی 2مرتبه، تا 5 هفته بعد از عمل، تجویز می نمایند. به نظر آنها، ماینوکسیدیل با گشاد کردن عروق باعث افزایش جریان خون ناحیه گیرنده می شود و ریزش موقت مو بعد از عمل را کاهش می دهد و ترمیم زخم را تسریع می نماید.

پی نوشت ها :

*متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2056

به "استفاده ازماینوکسیدیل بعد از پیوند مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده ازماینوکسیدیل بعد از پیوند مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید