از آئین های پهلوانی و زورخانه ای پاسداری می گردد

به گزارش کلوب آگهی، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی اعلام نمود که کارگروه ملی میراث فرهنگی ناملموس با هدف پاسداری از آئین های پهلوانی و زورخانه ایتشکیل می گردد.

از آئین های پهلوانی و زورخانه ای پاسداری می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

فرهاد نظری اظهار داشت:

در راستای پاسداری از این میراث ارزشمند، کارگروه ملی میراث فرهنگی ناملموس با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون پهلوانی و زورخانه ایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و دیگر اعضای مرتبط کارگروه در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در آینده ای نزدیک برگزار می گردد.به گفته وی موضوع این جلسه مروری بر اقدامات پاسدارانه انجام شده و همکاری برای انجام اقدامات پاسدارانه آینده است. وی افزود:سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های گذشته اقدامات ترویجی پاسدارانه ای در این زمینه انجام داده است.ورزش پهلوانی و زورخانه ای، مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی اسباب و آداب و رسوم مربوط به آن هاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته های دور رواج داشته است. پرونده ثبت دنیای آیین های پهلوانی و زورخانه ای به تلاش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آماده شد و در 25 آبان 1389 (16 نوامبر 2010) در فهرست معرف میراث دنیای ناملموس میراث معنوی یونسکو به ثبت دنیای رسید. پس از این اقدام، دانشنامه بروک هاوس آلمانی با استناد به تحقیقات دانشگاه ورزش آلمان در شهر کلن، ورزش زورخانه ای را در کتاب اصلی و جلد ویژه ورزش، قدیمی ترین ورزش بدن سازی دنیا معرفی نموده است. منبع: ایسنامنبع: کجارو
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 440

به "از آئین های پهلوانی و زورخانه ای پاسداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آئین های پهلوانی و زورخانه ای پاسداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید