ادعای توافق با ترکیه درباره مهاجران افغانستانی بی اساس است

به گزارش کلوب آگهی، سفارت آمریکا در آنکارا بیان کرد ادعا توافق یا معامله بین روسای جمهور آمریکا و ترکیه در خصوص مهاجران افغانستانی بی اساس است.

ادعای توافق با ترکیه درباره مهاجران افغانستانی بی اساس است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه اسفند در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا ادعا معامله یا توافق با ترکیه درباره مهاجران افغانستانی را رد کرد.

سفارت آمریکا در آنکارا امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای گفت: ادعا توافق یا معامله بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خصوص مهاجران افغانستانی بی اساس است.

چندی پیش، اعضای هیئت مدیره حزب وطن ترکیه در نشستی که به منظور ارزیابی تحولات افغانستان ترتیب داده شده بود، گفتند: تحولات جاری این کشور بیانگر نقش بر آب شدن نقشه های آمریکا در افغانستان و شکست محاسباتی واشنگتن در منطقه است و این تحولات بار دیگر نشان داد که بحران های موجود در منطقه اوراسیا تنها از راه همکاری کشور های منطقه امکان پذیر است.

در بیانیه ای که از سوی این حزب صادر شده، ضمن هشدار نسبت به ادامه نقشه های شوم آمریکایی در منطقه که موضوع مهاجران افغان یکی از سناریو ها علیه افغانستان و همسایگانش از جمله ترکیه بوده، آمده است: تقویت همکاری های میان افغانستان و کشور های منطقه از جمله ترکیه، ایران، پاکستان، چین و روسیه برای شکست این سناریو که در پی تضعیف توان کشور های منطقه است ضمن حل این معضل می تواند راهگشای مسائل پیش رو در دوران نو افغانستان باشد.

حزب وطن ضمن محکوم کردن پیشنهاد واشنگتن مبنی بر استفاده از ترکیه به اسم سکویی برای انتقال همکاران افغان خود گفت: اگر مقامات آمریکایی به طور جدی به فکر همکاران افغان خود هستند، می توانند با پرواز های مستقیم در این خصوص اقدام نمایند، کسی این حق را ندارد و نباید از ترکیه این توقع را داشته باشد که متحمل هرج و مرج های ناشی از تصمیمات کشور های ثالث گردد و بار سنگین بحران های پناهندگان را بر دوش کشد.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1725

به "ادعای توافق با ترکیه درباره مهاجران افغانستانی بی اساس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای توافق با ترکیه درباره مهاجران افغانستانی بی اساس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید