آوای کوچ در بام ایران

به گزارش کلوب آگهی، کوچ عشایر بختیاری و زندگی عشایری با آداب و سنن خاص خود، از جاذبه هایی است که گردشگران بسیاری علاقه مند تماشا آن هستند.

آوای کوچ در بام ایران

به گزارش ، فرهنگ ایل بختیاری بسیار گسترده و متنوع است. این تنوع فرهنگ هم به دلیل پیشینه و قدمت طولانی این ایل و هم بدلیل گستردگی جغرافیایی قلمرو ایل بختیاری است.

سرزمین های بختیاری نشین کشور شامل بخش هایی از شش استان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، فارس، اصفهان و خوزستان را شامل می گردد. اما استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بعنوان سرزمین اصلی عشایر بختیاری و محل سکونت عمده جمعیت این ایل غیور به شمار میرود.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ایل و طایفه های بزرگی است که از گذشته های دور در این منطقه به سر می برند.مهمترین ایلات استان عبارتند از بختیاری، قشقایی، جرقویه و بویراحمد سفلی که بزرگترین آنها ایل بختیاری است.

در استان چهارمحال و بختیاری، عشایر کوچ رو شیوه زندگی و آداب و رسوم باستانی را حفظ نموده اند.کوچ عشایر، الگوی سکونت روستایی و عشایری، باورها، سنت ها، آداب و رسوم و ایل راه ها از جمله جاذبه های فرهنگی این استان است. با ما همراه باشید تا بیشتر با کوچ عشایر بختیاری و زندگی عشایر آشنا شویم.

پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1732

به "آوای کوچ در بام ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوای کوچ در بام ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید