160 کشته و 500 زخمی در خشونت های مسلحانه در آمریکا

به گزارش کلوب آگهی، منابع خبری گزارش داده اند خشونت های مسلحانه در آمریکا بین آدینه شب تا یکشنبه 160 کشته و 500 زخمی به جا گذاشته است.

160 کشته و 500 زخمی در خشونت های مسلحانه در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک کودک 6 ساله در فیلادلفیا، کودکی هفت ساله در شیکاگو، کودکی 8 ساله در آتلانتا و نوجوانی 15 ساله در نیویورک همه طی روزهای آخر هفته در آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفته اند.

روزنامه گاردین امروز سه شنبه گزارش داده در خشونت های مسلحانه ای که از آدینه شب تا یکشنبه در آمریکا رخ داده نزدیک به 160 نفر کشته و بیش از 500 نفر زخمی شده اند.

گاردین نوشته این خشونت ها کاسه صبر جامعه آمریکا را لبریز نموده است. این خشونت ها در آستانه تعطیلات جشن روز چهارم جولای (روز استقلال آمریکا) رخ داده است.

برایان کمپ، فرماندار ایالت جورجیا بعد از آنکه 31 نفر هدف تیراندازی قرار گرفته و 5 نفر جانشان را از دست دادند در این ایالت اعلام شرایط اضطراری کرد.

گاردین می گوید با این وجود شیکاگو شاهد بدترین خشونت بوده و یکی از خونین ترین روزهای آخر هفته را تجربه نموده است. در این شهر 17 نفر از جمله یک دختر بچه 7 ساله جانشان را از دست دادند، یک پسربچه 14 ساله و 63 نفر دیگر زخمی شدند.

خشونت های مسلحانه در آمریکا پدیده ای جدا از تیراندازی های کور (تیراندازی یک فرد به سمت جمعیت) در این کشور است که وقوع آنها بحث های مهمی درباره لزوم تجدیدنظر در قوانین حمل سلاح در آمریکا را بر سر زبان ها می اندازد.

با آنکه تیراندازی های کور در آمریکا به طور گسترده در رسانه ها پوشش داده می شوند، خشونت های مسلحانه چندان مورد توجه رسانه های آمریکا قرار نمی گیرند.

با آنکه این پدیده در بیشتر شهرهای آمریکا شیوع دارد، شهر شیکاگو بدترین آمارها را دارد و یکی از خشن ترین و جرم خیزترین شهرهای آمریکا محسوب می گردد.

پژوهشگران هنوز نتوانسته اند این پدیده را تبیین نمایند. در مقاله ای که سال 2017 در اندیشکده آتلانتیک ارائه شده آمده که پژوهشگران و تحلیلگران هنوز به اجماع بر سر دلایل این موضوع نرسیده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا به حال چندین بار در اظهاراتی که نژادپرستانه تعبیر شده گفته زندگی در شیکاگو از افغانستان هم بدتر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 887

به "160 کشته و 500 زخمی در خشونت های مسلحانه در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "160 کشته و 500 زخمی در خشونت های مسلحانه در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید