یک هزار کودک پاکستانی ایدز دارند

به گزارش کلوب آگهی، منابع خبری گزارش دادند که حدود یک هزار کودک از اهالی منطقه ای در پاکستان به علت استفاده از سرنگ مشترک و آلوده، به بیماری ایدز مبتلا شده اند.

یک هزار کودک پاکستانی ایدز دارند

به گزارش یکشنبه شب روسیا الیوم، معاینه های پزشکی که ماه آوریل گذشته در شهر رتودیرو واقع در مرکز پاکستان انجام شد، حاکی از آن است که یکهزار و 112 نفر از جمله حدود 900 کودک به ویروس HIV مبتلا شده اند.

مقام های محلی پاکستان اعلام کردند که مظفر گانگرو پزشک متخصص بچه ها که بسیاری از بیمارانش از اهالی فقیر شهر رتودیور هستند، از سرنگ غیر بهداشتی و مشترک و آلوده به ویروس برای بیمارانش استفاده می نموده است.

بر اساس این گزارش، پلیس، گانگرو را به اتهام اهمال در حرفه اش، قتل غیر عمد و آسیب رسانی غیر عامدانه دستگیر کرد اما در نهایت او محکوم نشد و اکنون در یک بیمارستان دولتی در حومه شهر رتودیور مشغول به کار است.

منابع پزشکی اعلام نموده اند که از اواخر ماه آوریل تاکنون 35 کودک در این شهر جان خود را از دست دادند.این منابع نسبت به شیوع ویروس HIV در صورت عدم بازرسی همه بیمارستان ها، آرایشگاه ها و مطب های دندانپزشکی این شهر هشدار دادند.

چند ماه پیش نیز استفاده از سرنگ مشترک و آلوده باعث ابتلای 400 نفر در یک روستا واقع در جنوب پاکستان به ایدز شده بود.

بر اساس آمار رسمی اداره برنامه ریزی کنترل ایدز در پاکستان (NACP) اکنون تقریباً 165 هزار نفر در شهرهای مختلف پاکستان مبتلا به بیماری ایدز هستند که از این تعداد 23 هزار و 757 نفر از بیماران، ثبت شده و 15 و هزار 821 نفر تحت معالجه قرار دارند.

ایدز نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می گردد.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 257

به "یک هزار کودک پاکستانی ایدز دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هزار کودک پاکستانی ایدز دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید