کمپین مردمی بخشودگی مطالبات و اجاره بها آغاز شد

به گزارش کلوب آگهی، شیوع ویروس کرونا تحولات بزرگی در اقتصاد ایران و جهان به همراه داشته و بازارهای کالایی را با چالش جدی روبرو کرده است. در ایران اما با توجه به هم زمانی شیوه این ویروس با روزهای خاتمه سال و بازار شب عید، بحران بازارها به وخامت اوضاع اغلب کسب وکار و اصناف منجر شده است؛ چراکه کسبه و اصناف در آستانه عید نوروز، حساب ویژه ای برای درآمدزایی و جبران هزینه های سالانه داشته اند و حالا با کساد شدن بازار، دخل وخرج آنها با مشکل جدی روبرو شده است.

کمپین مردمی بخشودگی مطالبات و اجاره بها آغاز شد

بررسی ها نشان می دهد باوجود تنگناهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، برخی مجتمع های تجاری و صاحبان واحدهای استیجاری تجاری، اجاره بهای یک تا سه ماه مستأجران را بخشیده اند و به صاحبان کسب وکار مهلت داده اند تا با هزینه و دغدغه کمتر، بحران کرونا را پشت سر بگذرانند.

به گزارش رسانه ها، مالک یک پاساژ در غرب تهران برای همیاری با کسبه ای که کسب وکار آنها از شیوع کرونا آسیب دیده است، اجاره دو ماه مستأجران خود را بخشیده و تا اردیبهشت 99 همه 105 واحد تجاری مستقر در این مجتمع تجاری را از پرداخت اجاره بها معاف کرده است. همچنین در پاساژ مشهور غرب تهران نیز که به سالن سینمایش معروف است نیز همین داستان تکرار شده صاحب مغازه های این پاساژ بزرگ، اجاره بهای اسفند را به مستأجران بخشیده است.

خبرها حاکی از این است که برخی از مالکان مغازه ها و مراکز تجاری در شیراز نیز رسماً اعلام کرده اند که بخشی یا تمام اجاره بها را به دلیل شرایط حاکم بر بازار، به مستأجران خود می بخشند.

همچنین سازمان ورزش شهرداری تهران نیز اجاره ماهانه 56 مجموعه برون سپاری شده به بخش خصوصی را به خاطر مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا تا بازگشایی مجدد آنها بخشیده است.

در این میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز از دو ماه اجاره بهای املاک تجاری خود درکل کشور به عنوان همراهی با کسبه برای عبور از بحران صرف نظر و اعلام کرده است بابت ماه های اسفند 98 و فروردین 99 اجاره ای از مستأجران واحدهای تجاری خود دریافت نخواهد کرد.

البته پیوستن به پویش همیاری برای عبور از بحران کرونا فقط مختص واحدهای تجاری نیست و بسیاری از صاحب خانه ها نیز اجاره بهای یک تا چند ماه مستأجران خود را بخشیده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 621

به "کمپین مردمی بخشودگی مطالبات و اجاره بها آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین مردمی بخشودگی مطالبات و اجاره بها آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید