کرونا مرزی نمی شناسد، شاهد ایجاد یک شرایط پارادوکسیکال در دنیا هستیم

به گزارش کلوب آگهی، یک کارشناس مسائل بین الملل می گوید: ویروس کرونا جدایی ها و کشمکش های قومی، مذهبی و ایدئولوژیک را تحت تاثیر خود قرار داده و یک نوع همبستگی جهانی ایجاد نموده است.

کرونا مرزی نمی شناسد، شاهد ایجاد یک شرایط پارادوکسیکال در دنیا هستیم

قاسم محبعلی، در گفت وگو با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که به نظر وی آثار کرونا بر عرصه تحولات بین المللی چگونه بوده است؟ گفت: پاسخ به این سوال ساده نیست؛ چرا که تبعات این ویروس همچنان در عرصه بین المللی ادامه دارد.

وی با بیان این که یکی از آثاری که این ویروس تا به حال به جای گذاشته ایجاد رکود شدید مالی در عرصه دنیای است، اضافه کرد: این ویروس تمامی پیش بینی های گذشته در خصوص رشد مالی در کشورهای مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده چنان که پیش بینی می شد چین در امسال همچون گذشته رشد مالی بالای 6 درصد داشته باشد ولی اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا این پیش بینی وجود دارد که این نرخ رشد به یک درصد برسد و بعضی از کشورها نیز رشد مالی شان منفی گردد.

این دیپلمات پیشین کشورمان، با اعتقاد بر این که در سطح بین الملل یک شرایط پارادوکسیکالی در حال شکل گیری است، خاطر نشان کرد: ویروس کرونا نشان داد که تمام دنیا به هم پیوسته است و یک کشور نمی تواند فقط برای خودش تصمیم بگیرد، کاری به دیگر کشورها نداشته باشد و این ادعا را مطرح کند که تحولات بین الملل بر سیاست های این کشور تاثیر گذار نیست. در حال حاضر سیاست بعضی از کشورها در دنیا از جمله آمریکای دوران ترامپ در ارتباط با این موضوع با شکست روبرو شده است و ویروس کرونا نشان داد که آمریکا نمی تواند جدا از دیگران زندگی نمایند و در حال حاضر می بینیم این کشور براثر شیوع ویروس کرونا دچار سخت ترین بحران بعد از جنگ دنیای اول شده است.

وی با تاکید بر این که شیوع ویروس کرونا نشان داد که کشورها نمی توانند بدون توجه به تحولات بین المللی و دنیای به تنهایی کشورشان را اداره نمایند و همه کشورها تحت تاثیر تحولات اجرا شده در عرصه بین الملل قرار می گیرند، ادامه داد: از طرف دیگر با شیوع ویروس کرونا شاهد این هستیم که فرایند دنیای شدن دچار مشکل شده است، پیش از این شاهد گسترش توریسم و ارتباطات دنیای بودیم ولی کرونا این فرایند را متوقف نموده است چنان که کشورها سعی می نمایند با قطع ارتباطات خارجی خود شیوع ویروس کرونا را کنترل نمایند.

محبعلی با بیان این که کشورهایی که کمتر ارتباطات بین المللی از نظر انسانی داشته اند تاثیر کمتری از این ویروس گرفتند ولی کشورهایی همچون اسپانیا و ایتالیا که دارای حجم بالای توریسم هستند بیشترین تاثیر را از این ویروس گرفته اند، توضیح داد: ویروس کرونا صرف نظر از ساختار فکری، سیاسی، مذهبی و ایدئولوژیک کشورها، تمام بشریت را تحت تاثیر قرار داده است و نشان داد که این بیماری مرز ایدئولوژیک، مذهبی، سیاسی و مالی ندارد.

وی در خاتمه صحبت های خود گفت: در حال حاضر بشر احساس می نماید که با یک درد مشترک رو به رو است و برای روبرو با دردهای مشابه در آینده باید کنار هم قرار بگیرند و از طرف دیگر می بینیم که ویروس کرونا، جدایی ها و کشمکش های قومی، مذهبی و ایدئولوژیک را تحت تاثیر خود قرار داده است و یک نوع همبستگی دنیای ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 695

به "کرونا مرزی نمی شناسد، شاهد ایجاد یک شرایط پارادوکسیکال در دنیا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا مرزی نمی شناسد، شاهد ایجاد یک شرایط پارادوکسیکال در دنیا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید