کرونا در اروپا، از ممنوعیت مراسم خاکسپاری در اسپانیا تا هشدار فرانسه درباره عوارض مرگبار درمان تجربی

به گزارش کلوب آگهی، کرونا در اتحادیه اروپا همچنان جولان داده و محدودیت های بیشتری ایجاد می نماید، به گونه ای که دولت اسپانیا برای مقابله با این بحران مراسم خاکسپاری بیش از سه نفر را ممنوع اعلام نموده است.

کرونا در اروپا، از ممنوعیت مراسم خاکسپاری در اسپانیا تا هشدار فرانسه درباره عوارض مرگبار درمان تجربی

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان سوار بر اسبی سرکش می تازد و چالش های بیشتری را ایجاد می نماید.

هشدار آژانس دارویی فرانسه درباره عوارض خطرناک درمان تجربی کرونا

جدیدترین اخبار کرونایی از سراسر اروپا حاکی از آن است که آژانس داروهای فرانسه (ANSM) درباره عوارض خطرناک و حتی مرگبار روش های تجربی برای درمان بیماری کرونا هشدار داده است.

دومینیک مارتین، مدیر کل این نهاد فرانسوی در گفتگویی اعلام نموده است که بیمارستان ها حدود 30 عارضه جدی داروها را در بیماران کرونایی خود تشخیص داده اند که در حال حاضر توسط محققان اروپایی مورد آنالیز و آزمایش قرار می گیرد. همچنین سه مورد مرگ هم می تواند ناشی از استفاده از این روش های درمانی باشد.

مارتین البته بر این عقیده است که در شرایط گسترش ویروس کرونا این کاملا طبیعی است که روش های درمانی تجربی به کاربرده گردد اما این امر باید توسط کارشناسان مورد نظارت قرار گیرد.

انستیتو رابرت کخ آلمان: بحران کرونا همچنان ادامه خواهد داشت

در شرایط گسترش ویروس کرونا، لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم در سخنانی بیان کرد که استراتژی علیه ویروس کرونا باید همچنان ادامه یابد که شامل مهار این ویروس، حمایت از اشخاص در معرض خطر ویژه و افزایش ظرفیت ها.

لوتار ویلر همچنین تاکید نمود که این بیماری همه گیر همچنان هفته ها و ماه ها به طول خواهد انجامید.

وزیر داخلی ایالت بایرن هم از شهروندان درخواست نموده که هر گونه نقض محدودیت های ارتباطی را در صورت لزوم به پلیس اطلاع دهند.

هشدار درباره عواقب روانی محدودیت های کرونایی

در دوران شیوع کرونا همچنین کارشناسان آلمانی درباره عواقب روانی اعمال محدودیت های کرونایی هشدار می دهند.

به اعتقاد کارشناسان استرس های روانی شهروندان در برنامه ها و طرح های بحران برای مقابله با کرونا به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد.

استفاده از ماسک در شهر ینای آلمان اجباری می گردد

شهر ینا در ایالت تورینگن آلمان هم به عنوان اولین شهر آلمان نمونه اتریش را در مقابله با بحران کرونا در دستور کار قرار داده و بنابر تصمیمات اتخاذ شده در این شهر از هفته آینده در مراکز فروش، حمل و نقل عمومی و ساختمان های پر ازدحام و پر تردد استفاده از ماسک برای شهروندان الزامی می گردد. از این طریق امنیت افراد در برابر ویروس کرونا در این اماکن افزایش می یابد. مقامات این شهر آلمان در کنار ماسک استفاده از دستمال، شال و یا وسایل محافظ دیگر را هم که دهان و بینی را پوشش می دهد به رسمیت می شناسند. در حال حاضر در شهر ینای آلمان حدود 119 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی با لغو مسابقات ورزشی در دوران شیوع کرونا موافق هستند.

شورای امنیت سازمان ملل هم به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییراتی را در برگزاری نشست های خود ایجاد کده و در روز دوشنبه برای اولین بار در یک رای گیری با ایمیل چهار قطعنامه را تصویب کرد.

ممنوعیت برگزاری مراسم خاکسپاری در اسپانیا

اسپانیا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری تمام مراسمات خاکسپاری را ممنوع می نماید. بر اساس مصوبه جدید دولت شمار افراد شرکت نماینده در یک مراسم خاکسپاری محدود به 3 نفر از نزدیکان فرد متوفی می گردد. این اعمال محدودیت ها در مراسم خاکسپاری تا انتها شرایط اضطراری سراسری در این کشور برای مقابله با کرونا که فعلا تا 11 آوریل (23 فروردین ماه) است ادامه خواهد داشت.

ترامپ ممنوعیت پروازها از اروپا را تمدید می نماید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم از احتمال تمدید توقف پروازها از اروپا برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده است. ترامپ از تشدید محدودیت ها در این کشور هم خبر داده است.

محدودیت های ضد کرونایی در فنلاند تمدید می گردد

کشور فنلاند هم می خواهد اقدامات ضد کرونایی را تا 13 ماه می (24 اردیبهشت ماه) تمدید کند. دولت فنلاند تصمیم دارد اقدامات و محدودیت ها علیه گسترش شیوع کرونا را تشدید و تمدید کند.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم در هماهنگی با وزرای داخلی ایالات آلمان بر لزوم پیشبرد محدودیت های ضد کرونایی تاکید نموده و گفت: ما تازه در ابتدای راه شیوع این بیماری هستیم و نباید زودتر از موعد این گونه اقدامات ضروری برای مقابله با این بحران را لغو کنیم. وی پایبندی شهروندان به محدودیت های اعمال شده را برای برای نجات زندگی آن ها ضروری دانست.

تمدید قرنطینه در ایتالیا

همچنین رسانه ها خبر می دهند که قرنطینه در ایتالیا برای مقابله با شیوع کرونا تا عید پاک تمدید می گردد. وزارت بهداشت این کشور اعلام نموده که این محدودیت ها حداقل تا 12 آوریل (24 فروردین ماه) ادامه خواهد داشت.

اولین مورد ابتلا به کرونا در منطقه جنگی شرق اوکراین

همچنین خبرها حاکی از آن است که در منطقه جنگی لوهانسک در شرق اوکراین هم اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام نموده که به دلیل اینکه در بسیاری کشورهای درگیر بحران کرونا قوانین قرنطینه خانگی اعمال شده است میزان سرایت این بیماری از سطح خیابان ها به داخل آپارتمان ها منتقل شده است.

سومین تست کرونای مرکل هم منفی شد

رسانه های آلمانی گزارش می دهند که سومین تست کرونای صدر اعظم آلمان هم منفی اعلام شده است. این خبر را سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه بیان کرد. وی در عین حال بیان کرد که صدر اعظم آلمان در روزهای آینده هم وظایف و کارهای اداری خود را از قرنطینه خانگی انجام خواهد داد.

صدر اعظم آلمان چندی پیش به دلیل ارتباط با یک پزشک مبتلا به بیماری کرونا در قرنطینه خانگی نهاده شد.

اتحادیه اروپا هم برای مقابله با بحران کرونا چندین میلیارد یورو از صندوق این اتحادیه را آزاد می نماید.

همچنین نتایج یک نظر سنجی موسسه فورسا نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان آلمانی از محدودیت های عبور و مرور گسترده برای مقابله با گسترش کرونا حمایت می نمایند.

افزایش چشمگیر قربانیان کرونایی در قاره سبز

کرونا همچنان در اتحادیه اروپا گسترش می یابد و افراد بیشتری را مبتلا می نماید.

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در کشور ایتالیا به عنوان کانون بحران کرونا در اتحادیه اروپا 101739 نفر به کرونا مبتلا شده و 11591 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ز دست داده اند.

در اسپانیا هم تابه حال 87956 نفر به این بیماری همه گیر مبتلا شده و 7716 نفر هم گرفتار مرگ کرونایی شده اند.

در آلمان نیز به عنوان سومین کشور بحران زده اروپا در دوران کرونا تا به حال 67051 نفر به این بیماری مبتلا شده و 650 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 44550 نفر به کرونا مبتلا شده و 3024 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 676

به "کرونا در اروپا، از ممنوعیت مراسم خاکسپاری در اسپانیا تا هشدار فرانسه درباره عوارض مرگبار درمان تجربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ممنوعیت مراسم خاکسپاری در اسپانیا تا هشدار فرانسه درباره عوارض مرگبار درمان تجربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید