کاهش 10.5 درصدی موارد بستری کرونا در هفته گذشته

به گزارش کلوب آگهی، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش 10.5 درصدی موارد بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته اطلاع داد.

کاهش 10.5 درصدی موارد بستری کرونا در هفته گذشته

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیما سادات لاری درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در کشور گفت: میانگین بروز هفتگی موارد بستری در هفته گذشته در کشور حدود 10.4 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت و میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا حدود 12.2 نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

وی ادامه داد: طبق گزارشات واصله در هفته گذشته تعداد موارد بستری بیماران مثبت کرونا در بیمارستان های کشور حدود 10.5 درصد کاهش داشته است. همچنین در این هفته شاهد کاهش 20 درصدی در تعداد بیماران فوت شده و کاهش 17 درصدی در تعداد موارد سرپایی مثبت کرونا نسبت به هفته قبل تر بودیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:، اما این فرایند کاهشی در همه استان ها حاکم نبوده و در بعضی استان ها مانند سیستان و بلوچستان، بوشهر، یزد و آذربایجان شرقی شرایط بیماری کرونا دارای فرایند افزایشی بوده است.

لاری اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در آستانه موج جدید اپیدمی قرار گرفته است که با توجه به نرخ پایین رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان، نسبت به میزان متوسط کشور، لزوم رعایت جدی تر عمل به دستورالعمل های بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران (اسفند 98) تا کنون 81 هزار و 911 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1650

به "کاهش 10.5 درصدی موارد بستری کرونا در هفته گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10.5 درصدی موارد بستری کرونا در هفته گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید