کاهش چشمگیر اعتماد مردم آمریکا به دولت ، ترامپ نمی تواند کرونا را شکست دهد

به گزارش کلوب آگهی، 40 درصد مردم آمریکا معتقدند دولت دانلد ترامپ نمی تواند در مهار پیامدهای ناشی از گسترش روزافزون ویروس کرونا پیروز باشد؛ آماری که یک ماه پیش حدود 25 درصد بود.

کاهش چشمگیر اعتماد مردم آمریکا به دولت ، ترامپ نمی تواند کرونا را شکست دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در شرایطی که دولت آمریکا به ویژه رئیس جمهوری ایالات متحده تا دو هفته پیش خطر بیماری کووید-19 را ناچیز می دانست اما امروز 60 درصد شهروندان آمریکایی می گویند کاملا یا تا حدی اطمینان دارند دیر یا زود یکی از اعضای خانواده شان به ویروس کرونا مبتلا می شود. موسسه معتبر گالوپ این نظرسنجی را انجام داده و اعلام کرده است نگرانی مردم آمریکا در ماه فوریه از کرونا فقط 36 درصد بود.

نظرسنجی گالوپ در بازه زمانی دو تا 13 مارس انجام شده است؛ درست اندکی پس از مثبت شدن نخستین آزمایش های ابتلا به کرونا در آمریکا و افزایش اقدام های دولت ترامپ برای مبارزه با این ویروس مرموز و مرگبار. در حالی که یک ماه پیش بیش از 75 درصد آمریکایی ها معتقد بودند دولت این کشور می تواند با کرونا مبارزه کند، حالا در میانه های مارس این آمار 16 درصد کاهش یافته و به حدود 61 درصد رسیده است. یعنی 40 درصد مردم آمریکا در توان دولت ترامپ برای شکست دادن ویروس تردید جدی دارند.

رئیس جمهوری آمریکا که ابتدا با سیاست بی خیالی و ناچیز شمردن خطر و تهدید کرونا وارد میدان شده بود، این هفته ناچار شد در سراسر آمریکا شرایط اضطراری اعلام کند. به دستور ترامپ، تمام فعالیت های اجتماعی برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا دست کم برای 15 روز تعطیل شده و گردهمایی بیش از 10 نفر ممنوع است. مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا هشدار داده اند اقتصاد این کشور در واکنش به کرونا وارد یک دوره رکود عمیق می شود.

نکته جالب توجه اینکه نگرانی عمیق دموکرات ها از شکست خوردن دولت ترامپ در مبارزه به کرونا 73 درصد و نگرانی جمهوریخواهان 30 درصد کمتر و حدود 42 درصد است. ضمن اینکه بیش از 85 درصد آمریکایی ها معتقدند کروناویروس تاثیر بسیار منفی یا تا حدودی منفی بر اقتصاد جهان خواهد داشت؛ آماری که در نظرسنجی مشابه گالوپ در ماه فوریه فقط 65 درصد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 642

به "کاهش چشمگیر اعتماد مردم آمریکا به دولت ، ترامپ نمی تواند کرونا را شکست دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چشمگیر اعتماد مردم آمریکا به دولت ، ترامپ نمی تواند کرونا را شکست دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید