پروتکل های بهداشتی در شروع سال تحصیلی خوزستان چقدر رعایت شدند؟

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران/خوزستان سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان از استفاده 61 درصدی از مواد گندزدایی در مدارس، استفاده 78 درصدی از ماسک توسط دانش آموزان و رعایت 71 درصدی فاصله گذاری اجتماعی در مدارس خوزستان اطلاع داد.

پروتکل های بهداشتی در شروع سال تحصیلی خوزستان چقدر رعایت شدند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

مهران معلم در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (17 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، با اشاره به شرایط اجرای پروتکل های بهداشتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: با بازگشایی مدارس، نبود نیروی خدمات و سرایدار در تعداد زیادی از مدارس، عدم تامین محلول ها و صابون های مایع و عدم گندزدایی مدارس به مقدار کافی بعضی از چالش های ما هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر میزان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس مقداری ضعیف بوده است، اضافه نمود: در بحث مدارس، عدم استفاده از ماسک و یا عدم نظافت سرویس بهداشتی بعضی از چالش ها و مسائل ما هستند؛ بعضی مدارس اصلا مایع ندارند و گندزدایی در آن ها ضعیف است.

معلم با اشاره به لزوم ثبت نام مشاغل در سامانه سلامت بیان نمود: بعضی شهرستان ها در این زمینه، در انتهای جدول قرار دارند. میزان ثبت نام مشاغل در سامانه سلامت در باغملک، شادگان، ایذه، اندیکا، مسجدسلیمان، دشت آزادگان، لالی، هفتکل، رامهرمز، بندر ماهشهر، رامشیر و هویزه کمتر از 50 درصد بوده است.

وی با اشاره به نظارت بر مشاغل در گام دوم مبارزه با کووید - 19 گفت: از 23 فروردین ماه تا به امروز، 114 هزار و 695 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن جمعی و کارگاه ها اجرا شده است که این بازدیدها منجر به پلمب 554 مرکز تهیه و توزع و امکان عمومی و کارگاه ها، معرفی 2133 مرکز به دادگاه، و صدور 11 هزار و 989 احضاریه برای مشاغل شده است.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان توضیح داد: در خوزستان، میزان استفاده از مواد گندزدایی در مدارس 61 درصد، میزان استفاده از ماسک توسط دانش آموزان 78 درصد، میزان استفاده از ماسک توسط کادر مدرسه 97 درصد و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس 71 درصد بوده است.

وی ادامه داد: میزان رعایت تهویه مطلوب در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در هفته گذشته 63 درصد اما در هفته جاری 61 درصد بوده است. همچنین میزان انجام گندزدایی مطلوب در این مراکز در هفته گذشته 63 و در این هفته 66 درصد، میزان رعایت فاصله گذاری مطلوب در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در هفته گذشته 58 درصد و در این هفته 55 درصد و میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان این مراکز در هفته قبل 56 درصد و در این هفته 55 درصد بوده است.

وی با اشاره به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مشاغل گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک ها 86 درصد، ادارات 85 درصد، هتل ها 84 درصد، رستوران ها 71 درصد، دفاتر 63 درصد، نانوایی ها 61 درصد، مساجد 56.3 درصد، مطب ها 51 درصد، پاساژها 40 درصد و در پلیس + 10 نیز 61 درصد بوده است.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب ها از 73 به 51 درصد کاهش پیدا نموده است اما میزان رعایت پروتکل هایی بهداشتی در مساجد تقریبا دو تا سه درصد افزایش داشته است. میزان فاصله گذاری در ادارات و بانک ها نیز سه تا چهار درصد کاهش یافته است.

وی بیان نمود: میانگین نهایی رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات شهرستان های خوزستان 83 درصد و در بانک ها 82 درصد است در حالی که حد میزان انتظار ما 95 درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 983

به "پروتکل های بهداشتی در شروع سال تحصیلی خوزستان چقدر رعایت شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل های بهداشتی در شروع سال تحصیلی خوزستان چقدر رعایت شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید