وزیر خارجه کانادا: بازگشت روسیه به گروه 7 در نشست کبک آنالیز نشد

به گزارش کلوب آگهی، وزیر امور خارجه کانادا آنالیز عضویت مجدد روسیه در گروه مالی 7 را رد کرد.

وزیر خارجه کانادا: بازگشت روسیه به گروه 7 در نشست کبک آنالیز نشد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از اینترفاکس، کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع در میز مذاکرات مطرح نشده است. کانادا مخالف بازگشت روسیه به جمع این گروه به دلیل رفتارهای این کشور در سطح دنیای است.

پیشتر دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام نموده بود که کشورهای عضو گروه 7 با دعوت رئیس جمهور آمریکا به اتاق آرا برای برگردانندن روسیه به این ساختار مخالفت کردند.

با این حال گفته شد ماکرون، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، ترزا می، نخست وزیر انگلیس و جوزپه کونته، نخست وزیر جدید ایتالیا موافقت نموده بودند که دراین خصوص در نشست گروه 7 مصاحبه نمایند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز از کشورهای برتر مالی دنیا خواسته بود تا مجددا روسیه به جمع این گروه اضافه گردد؛ زیرا این کشور ابرقدرتی تاثیر گذار در معادلات سیاسی و مالی دنیای است.

گروه 8 متشکل از هشت کشور مالی برتر دنیا شامل روسیه، انگلیس، آمریکا، ژاپن، ایتالیا، آلمان، فرانسه و کانادا بود که در ماه مارس سال 2014 میلادی در پی تحولات اوکراین و ضمیمه شدن منطقه کریمه به خاک روسیه، روسیه از این گروه خارج و به گروه 7 تبدیل شد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 697

به "وزیر خارجه کانادا: بازگشت روسیه به گروه 7 در نشست کبک آنالیز نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه کانادا: بازگشت روسیه به گروه 7 در نشست کبک آنالیز نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید