وجود 40 هزار واحد مسکن روستایی کم دوام

به گزارش کلوب آگهی، مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر 40 هزار واحد کم دوام روستایی در اردبیل نیازمند بهسازی و بازسازی است.

وجود 40 هزار واحد مسکن روستایی کم دوام

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فرهاد سبحانی، اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله در استان های همجوار نظیر آذربایجان شرقی و غربی ما به شدت نیازمند مقاوم سازی واحدهای کم دوامی هستیم که همچنان در روستاها اسباب نگرانی و دغدغه ما را فراهم نموده است.

وی اعلام کرد: از 100 هزار واحد روستایی شناسایی شده در استان 55 هزار واحد تا به امروز مقاوم سازی شده ولی همچنان 40 تا 45 هزار واحد نیازمند مقاوم سازی هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: برای بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی روستانشینان می توانند تسهیلات 40 میلیون تومانی با چهار درصد سود دریافت نمایند که بازپرداخت آن نیز با دو سال تنفس طولانی مدت خواهد بود.

سبحانی اضافه نمود: در کنار این تسهیلات و آورده خود روستائیان بنیاد مسکن چهار تا 8 میلیون تومان نیز برای اقشار نیازمند تسهیلات بلاعوض پرداخت می نماید که در سال گذشته براساس سهمیه 7 هزار واحدی استان برای مقاوم سازی چهار هزار متقاضی به بانک ها معرفی شدند.

وی اعلام کرد: بانک ها مشکل ضمانتنامه را نیز با استفاده از روش سفته زنجیره ای حل کردند و کلیه بانک ها موظف شدند بر همین اساس پرداخت تسهیلات خود را در کوتاه ترین زمان به روستانشینان انجام دهند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه تا به امروز عقد قرارداد برای بهسازی 4 هزار واحد صورت گرفته است، گفت: امیدواریم تا خاتمه سال اقتصادی همه 7 هزار سهمیه استان محقق گردد.

سبحانی توضیح داد: روستانشینان در ابتدا باید با مراجعه به دهیاری ها فرم مورد نظر را پر نمایند، سپس با پروانه ای که از سوی دهیاری صادر می گردد، به بنیاد مسکن مراجعه و معرفی نامه به بانک دریافت نمایند.

وی اظهار کرد: ما به عنوان تسهیل گر در این بین عمل می کنیم و سعی مان بر این است تا پرداخت تسهیلات با سرعت انجام گردد تا سازندگان بنا برمبنای دیدگاه های کارشناسی و مهندسان ناظر ساخت و ساز خود را انجام دهند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل اعلام کرد: با مقاوم سازی در سال های اخیر ما حتی در زلزله های بالای پنج ریشتر کمترین تخریب واحدهای مسکونی را در روستاها شاهد بودیم و تمام واحدهای مسکونی احداث شده تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

سبحانی اضافه نمود: معمولا روستانشینان در متراژ 100 تا 120 متر ساخت و ساز خود را انجام می دهند و برای طبقات بالاتر نیز تسهیلات مازادی در نظر گرفته شده تا روستانشینان نسبت به تامین مصالح و ساخت واحد خود اقدام نمایند.

وی گفت: بازپرداخت این تسهیلات با نرخ چهار تا پنج درصد 12 ساله با دو سال تنفس است و ما انتظار داریم تمام روستانشینانی که واحدهای کم دوام دارند با مراجعه به بنیاد مسکن از فرصت به وجود آمده استفاده نمایند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل اعلام کرد: ما در چهار تا پنج روستا به صورت روستاهای هدف گردشگری ساخت و ساز را با معماری تعیین انجام می دهیم و به خود روستائیان نیز یاری می کنیم تا عملیات بهسازی را انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 635

به "وجود 40 هزار واحد مسکن روستایی کم دوام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 40 هزار واحد مسکن روستایی کم دوام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید