واردات 1.5 میلیون تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی

به گزارش کلوب آگهی، الله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واردات یک و نیم میلیون تنی کالای اساسی در هشت ماهه سال جاری به وسیله بندر شهید رجایی اطلاع داد و گفت عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی از یک میلیون TEU فراتر رفته است.

واردات 1.5 میلیون تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی

از وبلاگ آریا دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

او اظهار کرد: هیچ صفی در بندر شهید رجایی برای تخلیه کالا وجود نداشته و مسئله ای در زمینه رسوب کالا در این بندر به ویژه در حوزه کالاهای اساسی نداریم.

وی اضافه کرد: در مقطعی که صادرات مواد معدنی افزایش چشمگیری پیدا نموده بود، با صف برای بارگیری کالای صادراتی روبرو بودیم اما در همان زمان نیز کالای اساسی به محض واردات خارج از نوبت تخلیه می شد. براساس آمارهای موجود، در هشت ماهه سال جاری بالغ بر 1.5 میلیون تن کالاهای اساسی از جمله جو، ذرت، سویا، روغن، کاغذ و خمیر کاغذ به وسیله این بندر به کشور وارد شده است و بخش اعظمی از آن تا به امروز از بندر خارج شده و به مقاصد مورد نظر منتقل شده است؛ بنابراین چیزی به اسم رسوب کالا در بندر شهید رجایی نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه طی سال های گذشته در حوزه کانتینری بخشی از واردات باقی مانده است که براساس قانون، انقضای مهلت آن را به گمرک اعلام نموده ایم و گمرک موظف به گزارش دهی آن به سازمان جمع آوری اموال تملیکی است، گفت: براساس قانون، یک کالا می تواند چهار ماه در بنادر باقی بماند اما پس از آن باید مهلت انقضای آن را به گمرک گزارش کنیم تا گمرک به وسیله سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نسبت به خروج این کالاها از بنادر اقدام کند. البته این کالاها جزو کالاهای اساسی و مواد اصلی نیست و تنها بخشی از آن واردات برنج کانتینری بوده که با آزاد شدن ثبت سفارش که اخیرا رخ داد، در حال ترخیص از بندر شهید رجایی است.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: براساس آنچه که در کتابچه تعرفه ها وجود دارد، هزینه های انبارداری، بسته به مدت باقی ماندن کالا در بندر به صورت تصاعدی افزایش پیدا می نماید.

به گفته وی، تعرفه کالاهایی که تا 30 روز در بندر باقی می ماند با تعرفه و هزینه های انبارداری کالایی که بیش از 30 روز در بنادر می ماند کاملا متفاوت است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 379

به "واردات 1.5 میلیون تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 1.5 میلیون تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید