هلند تزریق واکسن کرونای آسترازنکا را متوقف کرد

به گزارش کلوب آگهی، هلند به تازه ترین کشوری تبدیل شده است که تزریق واکسن کرونای جنجالی شرکت آسترازنکا را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده است.

هلند تزریق واکسن کرونای آسترازنکا را متوقف کرد

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در پی تشدید نگرانی ها درباره ایمنی واکسن کرونای شرکت آسترازنکا، وزارت بهداشت هلند نیز روز آدینه اظهار داشت که تزریق این واکسن به افراد زیر 60 سال را متوقف نموده است.

وزارت بهداشت هلند اضافه کرد: تصمیم برای تعلیق استفاده از این واکسن برای افراد زیر 60 سال بر اساس گزارش های جدید دریافت شده از سوی نهادهای نظارتی و توصیه مقام های بهداشتی اتخاذ شده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که یک زن در هلند که بین 25 تا 65 سال سن داشته است، پس از تزریق واکسن آسترازنکا جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری ای ان پی هلند نیز اعلام نموده است که تزریق حدود 10 هزار دوز از این واکسن در پی تصمیم روز آدینه، لغو شده است.

شرکت آسترازنکا نیز در واکنش به این تصمیم وزارت بهداشت هلند با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: در حال مذاکره با مقام های هلندی هستیم. مقام های بریتانیا، اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی به این جمع بندی رسیده اند که منافع استفاده از واکسن ما بیشتر از خطرات احتمالی آن برای همه گروه های بزرگسال است.

پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر ایجاد لخته خون در بدن بعضی افراد که واکسن کرونای آسترازنکا را دریافت نموده اند، بعضی کشورها استفاده از این واکسن را متوقف نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1499

به "هلند تزریق واکسن کرونای آسترازنکا را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلند تزریق واکسن کرونای آسترازنکا را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید