هشدار رئیس جمهور چین درباره استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی

به گزارش کلوب آگهی، رئیس جمهور چین از کره جنوبی خواست تا به نگرانی های پکن نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در این کشور توجه کند و با احتیاط به این طرح رسیدگی کند.

هشدار رئیس جمهور چین درباره استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی

با ما همراه باشید و با تور گردشگری چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژی جین پینگ رئیس جمهور چین امروز چهارشنبه بار دیگر از کره جنوبی خواست تا در زمینه استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در این کشور، به نگرانی های پکن توجه داشته باشد.

چین و روسیه خواهان متوقف شدن مذاکرات سئول و واشنگتن برای استقرار این سامانه دفاع موشکی شده اند و این اقدام را به ضرر امنیت خود می دانند.

آمریکا و کره جنوبی مذاکرات بر سر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را پس از انجام چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه ژانویه شروع نموده اند.

کره جنوبی و آمریکا اعلام نموده اند که استقرار این سامانه دفاع موشکی تهدیدی برای پکن و مسکو نیست و تنها هدف از استقرار آن مقابله با تهدید کره شمالی خواهد بود.

رئیس جمهور چین تاکید نمود: کره جنوبی باید نگرانی های مشروع چین را نسبت به شرایط امنیتی خود در نظر بگیرد و محتاطانه و به صورت مناسب، به طرح آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی رسیدگی کند.

کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب نموده است.

کره شمالی کوشش زیادی نموده است تا به توانایی موشک های دوربرد که قابلیت حمل کلاهک هسته ای داشته باشد، دست پیدا کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 499

به "هشدار رئیس جمهور چین درباره استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس جمهور چین درباره استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید