نمایندگان کانادا از محل سقوط 737 بازدید کردند

به گزارش کلوب آگهی، ایسنا: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه سه جانبه کارشناسان ایران - اوکراین - کانادا برای آنالیز سانحه پرواز 752 اطلاع داد و گفت: کارشناسان کانادایی پس از این جلسه بازدید تخصصی ای از محل سقوط هواپیمای اوکراینی داشتند.

نمایندگان کانادا از محل سقوط 737 بازدید کردند

جهت دریافت مشاوره سفر با هزینه سفر به کانادا چقدر است با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

6:18 صبح چهارشنبه هفته گذشته هواپیمای بوئینگ 737-800 خطوط هوایی اوکراین که فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد کی یف ترک می کرد، حوالی این فرودگاه سقوط نموده و پس از سه روز بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح تعیین شد که اشتباه سهوی پدافند ایران عامل آن بوده است.

در پی بروز این سانحه ناگوار نمایندگان اوکراینی به ایران آمدند و به گفته حسن رضایی فر رئیس کمیسیون آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد تا جعبه سیاه این هواپیما برای بازسازی و خواندن به اوکراین برود.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه سه جانبه کارشناسان ایران - اوکراین - کانادا برای آنالیز سانحه پرواز 752 اطلاع داد و گفت: با ورود کارشناسان آنالیز سانحه کانادایی اولین جلسه سه جانبه با حضور کارشناسان سه کشور امروز در سازمان هواپیمای کشوری تشکیل شد و در این جلسه فرایند آنالیز سانحه در روزهای گذشته مرور و مورد آنالیز مجدد نهاده شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای استمرار فرایند آنالیز سانحه اجرا شده است، اضافه نمود: سازمان هواپیمایی کشوری ایران از همان دقایق اولیه بعد از بروز سانحه پرواز 752 شرکت هواپیمایی اوکراینی برای حضور نماینده کشورهای طراح، سازنده، بهره بردار و کشورهایی که شهفرایندان آنان در این پرواز حضور داشتند، اعلام آمادگی نموده بود که هم اکنون نمایندگان کشورهای کانادا و اوکراین در ایران حضور دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: کارشناسان آنالیز سانحه کانادایی عصر امروز پس از جلسات تخصصی سه جانبه بین کارشناسان ایران - کانادا و اوکراین به جمع آوری مستندات پرداختند و از محل سقوط هواپیمای اوکراینی بازدید تخصصی داشتند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه شفافیت و رعایت قوانین بین المللی در آنالیز سانحه، محور اساسی آنالیز های سازمان هواپیمایی کشوری است، اظهار کرد: این سازمان از حضور هیات های نمایندگی از دیگر کشورهای ذی نفع در فرایند آنالیز سانحه استقبال می نماید.

منبع: برترین ها
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 388

به "نمایندگان کانادا از محل سقوط 737 بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان کانادا از محل سقوط 737 بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید