نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد کار خود را شروع کرد

به گزارش کلوب آگهی، نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد امروز پنج شنبه کار خود را به صورت رسمی شروع و در ابتدا با دبیرکل این سازمان دیدار کرد.

نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد کار خود را شروع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که در اواخر فوریه (اوایل اسفند 97) مدتی پس از استعفای نیکی هیلی به این سمت منصوب شد، امروز پنج شنبه رسماً کار خود را در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک شروع کرد.

این دیپلمات 57 ساله که قبلاً سفیر آمریکا در کانادا بوده و در مذاکرات مربوط به توافق جدید نفتا (پیمان تجاری بین سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک) نقش مهمی ایفا نموده، در نخستین روز کاری خود به دفتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد رفت و با وی تبادل نظر کرد.

وی سپس در تبادل نظریی کوتاه با خبرنگاران گفت: من از ارزش ها و منافع آمریکا دفاع خواهم کرد و در کنار دوستان و متحدانمان خواهم ایستاد.

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، نقش مهمی در سیاست خارجی دولت ترامپ ایفا می کرد. وی قبلاً در سمت های مهم دیگری عضو مجلس نمایندگان ایالت کارولینای شمالی و همچنین فرماندار این ایالت فعالیت نموده بود و از لحاظ سوابق سیاسی در مقایسه با جانشین خود یعنی کلی کرافت -که به جز کمتر از دو سال فعالیت به عنوان سفیر آمریکا در کانادا، سابقه مهم دیگری در کارنامه خود ندارد- بسیار باتجربه تر بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 85

به "نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد کار خود را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد کار خود را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید