نخست وزیر موقت لبنان: فریاد مردم قابل درک است

به گزارش کلوب آگهی، نخست وزیر مستعفی لبنان از اقدامات خرابکارانه در جریان اعتراضات در طرابلس انتقاد و تأکید کرد، تخریب شهر طرابلس برای ارسال پیام های سیاسی کار درستی نیست.

نخست وزیر موقت لبنان: فریاد مردم قابل درک است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از العهد، حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان در نشست کمیته وزارتی برای پیگیری طرح واکسن کرونا گفت: ما فریاد مردم را می شنویم و برای اینکه نتیجه را ببینیم به چند روز صبر نیاز داریم. نمی خواهیم با تصمیمات عجولانه اقدامی را که درباره قرنطینه اتخاذ کرده ایم هدر دهیم. امروز طرح واکسیناسیون وزارت بهداشت را اعلام خواهیم کرد. یک پایگاه اینترنتی نیز برای بررسی درخواست شرکت ها ایجاد کرده ایم.

وی گفت: کلید راه حل بحران ها در لبنان تشکیل دولتی است که اصلاحاتی را که آغاز کرده ایم تکمیل و اجرایی و مذاکرات را با صندوق بین المللی پول پیگیری کند. همچنین طرح مالی را بعد از اصلاحات اجرایی کند. اولویت سیاسی امروز باید تشکیل دولت باشد. از طریق تشکیل دولت می توان مقداری از رنج و مسائل لبنانی ها را کاهش داد.

وی گفت: فریاد مردم قابل درک است. لبنانی ها با چالش های بزرگی روبرو هستند. دولت به رغم شرایط مالی سخت به مردم کمک می کند. ارتش سری جدید 400 هزار لیره کمک را به حدود 250 خانواده آغاز کرده است. درست است که این کمک برای رفع نیازهای آن ها کافی نیست اما دولت برای کاهش رنج و مسائلشان تلاش می کند. فرق زیادی بین بیان صادقانه درد مردم و تخریب و تجاوز به املاک دولتی و خصوصی وجود دارد. همچنین فرق زیادی بین مردم نیازمند و سرمایه گذاری سیاسی درباره نیازهای آن ها و خدشه دار کردن خواسته های برحق مردم وجود دارد.

وی گفت: آنچه در دو روز گذشته شاهد آن بودیم شبیه خواسته های مردم و بیان رنج هایشان نبود. آنچه ما دیدیم تلاش برای ربودن خواسته های مردم و بهره برداری از آن در رقابت های سیاسی بود. تخریب شهر طرابلس برای ارسال پیام های سیاسی کار درستی نیست. جایز نیست مسیرها را به روی مردم ببندیم.

وی افزود: دولت با به آتش کشیدن لاستیک ها و بستن مسیرها و تجاوز به اموال دولتی و هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و ارتش نه تشکیل می گردد و نه تعطیل.

دیاب گفت: این اتفاقات رنج و مسائل مردم لبنان را افزایش می دهند. کرونا به سرعت درحال گسترش است و اگر قرنطینه نمی کردیم اکنون شاهد فاجعه بودیم. ما شاهد صحنه های بسیار دردناکی در خیابان ها و بیمارستان ها هستیم. قرنطینه سراسری مانع از گسترش کرونا شد و اگر لبنانی ها پایبند باشند می توانیم پیروز شویم. زندگی مردم برای ما مهم تر از هر چیزی است. اقتصاد به روال عادی بازمی گردد اما اگر جان مردم از دست برود دیگر بازگشت پذیر نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1422

به "نخست وزیر موقت لبنان: فریاد مردم قابل درک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر موقت لبنان: فریاد مردم قابل درک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید