نامی: برخورد و جمع آوری برندهای خارجی قاچاق در بازار آغاز شده

به گزارش کلوب آگهی، نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: هفته گذشته و با همت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بازرسی، برخورد و جمع آوری برند های خارجی قاچاق پوشاک در بازار آغاز شد.

نامی: برخورد و جمع آوری برندهای خارجی قاچاق در بازار آغاز شده

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، اواخر آبان ماه امسال بود که گزارش های دریافتی از برخی مجتمع های تجاری بزرگ پایتخت، از بازگشت برخی برند های خارجی پوشاک به بازار کشورمان با وجود ممنوعیت فعالیت آن ها حکایت داشت.

حضور قدرتمندانه این برند ها به ویژه در بزرگترین مرکز خرید کشور، حاکی از برنامه محور بودنشان بود و اینکه سهمی از بازار را طلب می کنند.

مجید نامی نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این زمینه از آغاز بازرسی از واحد های عرضه کننده این برندها، برخورد و جمع آوری پوشاک قاچاق در مراکز خرید و واحد های عمده و خرده فروشی در اقصی نقاط تهران خبر داد.

کاهش آمار قاچاق

وی ضمن یادآوری آمار 1.8 میلیارد دلاری پوشاک قاچاق در سال 98 و نسبت به سال 97 که به میزان 2.7 میلیارد دلار بود، کاهشی چشمگیر نشان می دهد، شرح داد: این بازرسی ها برای برخورد با کالای قاچاق توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با کمک بخش خصوصی، اتحادیه ها و انجمن های مربوطه انجام می شود.

وی یادآور شد: حدود دو سال پیش واردات بیش از یک هزار و 400 قلم کالا که عمده آن ها مشابه داخلی داشتند، ممنوع شده و یکی از این اقلام پوشاک بود.

این مقام صنفی گفت: مطابق دستورالعمل صادره وزارت صنعت، فقط برند هایی می توانند در کشور فعالیت کنند که بخشی از محصولات خود را در داخل تولید کرده و صادرات هم داشته باشند و بر این اساس، برخی برند های خارجی در کشورمان باقی مانده و فعالیت دارند.

وی شرح داد: اجرای کامل طرح شناسه کالا می تواند به کنترل هرچه بیشتر پوشاک قاچاق بیانجامد و اکنون این طرح توسط بسکمک واحد های تولیدکننده داخلی و خارجی اجرایی شده است.

گفتنی است سال های گذشته عمده واردات پوشاک قاچاق از ترکیه، چین و بنگلادش اجرا شده بود، این در حالی است که امسال به دلیل ممنوعیت واردات، همچنین حضور نداشتن برند های خارجی، شرایط برای برند های داخلی، فراهم است.

اکنون بازار پوشاک رونقی شبیه پارسال در ابتدای فصل زمستان را تجربه نمی کند، زیرا با توجه به شیوع کرونا حجم تقاضا در بازار کاهش دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1362

به "نامی: برخورد و جمع آوری برندهای خارجی قاچاق در بازار آغاز شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامی: برخورد و جمع آوری برندهای خارجی قاچاق در بازار آغاز شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید