موضع چین در قبال سرنگونی هواپیمای جنگنده روسیه توسط ترکیه

به گزارش کلوب آگهی، چین در واکنش به اقدام جنگنده های ترکیه در ساقط کردن یک فروند جنگنده سوخو 24 روسیه در مرز ترکیه و سوریه ، خواهان هماهنگی بیشتر در مقابله با تروریسم شده است.

موضع چین در قبال سرنگونی هواپیمای جنگنده روسیه توسط ترکیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که سرنگونی یک فروند جنگنده روسی در مرز ترکیه و سوریه یکی از جدی ترین منازعات بین یکی از اعضای ناتو و روسیه در نیم قرن اخیر به شمار می رود، پکن خواهان هماهنگی بیشتر کشورهای مختلف در مقابله با تروریسم شد.

تصمیم مسکو برای انجام حملات هوایی جداگانه در سوریه به این معناست که هواپیماهای روسیه و ناتو برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم در یک حریم هوایی مشترک عملیات انجام می دهند و گروه های تروریستی مختلفی را در مرز ترکیه هدف قرار داده اند.

روسیه اعلام نموده است که هواپیمای سرنگون شده حدود یک کیلومتر داخل سوریه بوده و نسبت به تبعات جدی این اقدام آنکارا هشدار داده ولی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که آنکارا به دنبال تنش نیست و هواپیمای روسی در داخل حریم هوایی ترکیه سرنگون شده ولی در سوریه سقوط نموده است.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: پکن به دقت حادثه را زیر نظر دارد و شرایط فعلی احتیاج به روشن شدن بیشتری دارد. چین از مقابله بین المللی با تروریسم حمایت می نماید و امیدوار است همه طرف ها ارتباطات و هماهنگی خود را ارتقا دهند.

در شرایطی که چین به نفت خاورمیانه وابسته است، ولی ترجیح داده است تا دیپلماسی این منطقه را به سایر اعضای دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه واگذار کند.

چین بارها اعلام نموده است که هیچ راه چاره نظامی برای مسائل سوریه وجود ندارد و از بمباران های روسیه و آمریکا انتقاد نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 398

به "موضع چین در قبال سرنگونی هواپیمای جنگنده روسیه توسط ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع چین در قبال سرنگونی هواپیمای جنگنده روسیه توسط ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید