مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه نظامی 2020 را تصویب کرد

به گزارش کلوب آگهی، لایحه چند صد میلیارد دلاری بودجه نظامی وزارت دفاع آمریکا برای سال آینده میلادی در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شد.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه نظامی 2020 را تصویب کرد

از وبلاگ فروشندگان دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) لایحه قانون مجوز دفاع ملی این کشور برای سال 2020 را تصویب کرد؛ لایحه ای که در آن تحریم هایی علیه ترکیه و روسیه در نظر گرفته شده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک قانونگذاران آمریکایی با 377 رای موافق و 48 رای مخالف این لایحه را تصویب کرد تا برای تایید نهایی به مجلس سنای این کشور برود.

روز چهارشنبه بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مجلس نمایندگان گفته بود سریعتر این لایحه 738 میلیارد دلاری را تصویب نمایند تا پیش از منقضی شدن بودجه وزارت دفاع ایالات متحده در تاریخ بیستم دسامبر (بیست ونهم آذر) در سنا معین تکلیف گردد.

این لایحه که جزئیات بودجه پنتاگون برای سال آینده میلادی را معین می نماید، خواهان تحریم های اجباری بر خطوط انتقال نفت و گاز روسیه [به اروپا] و ممنوعیت همکاری های نظامی و مستقیم ارتش آمریکا با روسیه شده است.

همچنین قانونگذاران آمریکایی در این لایحه بندهایی را برای تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 از روسیه و همچنین ممانعت از انتقال جنگنده های اف-35 به این کشور گنجانده اند. (جزئیات بیشتر)

این لایحه همچنین شامل بندهایی برای تحریم بشار اسد رئیس جمهور سوریه و تمام اشخاص یا نهادهایی که با این کشور همکاری نمایند، می گردد.

لایحه ترامپ برای ایجاد یک نیروی نظامی فضایی با بودجه 71.5 میلیارد دلاری نیز در این طرح گنجانده شده است.

دو منبع دموکرات در کنگره ایالات متحده نیز می گویند در لایحه بودجه نظامی این کشور، شرطی برای دولت هایی مانند ریاض که خواهان ساخت نیروگاه اتمی توسط آمریکا در کشورهایشان هستند، گنجانده شده است. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 362

به "مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه نظامی 2020 را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه نظامی 2020 را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید