مادورو: ونزوئلا، ایران و سوریه حق معین سرنوشت خود را دارند

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، در پیامی توئیتری نوشت: کوبا، نیکاراگوئه، سوریه، ایران، ونزوئلا و دیگر کشورهای برادر، ما از حق مشخص سرنوشت و صلح برخورداریم. مردمی آزاده و مستقل هستیم که خواستار آزارها و تحریم هایی هستیم که شکوفایی مردم را تهدید می نماید.

مادورو: ونزوئلا، ایران و سوریه حق معین سرنوشت خود را دارند

به گزارش خبرنگاران، مادورو پیشتر هم گفته بود کاراکاس به رغم کوشش برای پیشبرد برنامه فراوری تسلیحات بومی؛ به همکاری با روسیه، چین و ایران نیز ادامه می دهد.

این در حالی است که دوشنبه هفته گذشته، آمریکا با زیر سوال بردن روابط تجاری کاراکاس-تهران، تحریم های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد.

در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه ونزوئلا رفتار خصمانه واشنگتن را زیر سوال برد و یادآوری کرد که آمریکا نمی تواند مانع از حق مشروع کاراکاس برای تجارت با ایران گردد.

بسیاری از تحریم های آمریکا که با هدف براندازی دولت مادورو اعمال می گردد؛ صنعت نفت این کشور را هدف گرفته و اقتصاد آن را متلاطم نموده است.

به همین دلیل، مادورو چندی پیش در پیامی توئیتری گفت: در حال کار بر روی یک قانون ضد تحریم هستیم. این طرح مبتنی بر قانون اساسی است.

این طرح قرار است امروز سه شنبه به مجمع ملی ونزوئلا ارائه گردد و طبق گفته مادورو، یک نظرسنجی جدید انجام خواهد شد تا تعیین گردد بخش های مختلف اقتصادی در کشور چه آسیب هایی را به دلیل تحریم های آمریکا متحمل شده اند.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین شرح داد که قانون جدید شامل تدابیری خواهد بود که تأثیرات منفی اقتصادی، اقتصادی و اجتماعی تحریم های آمریکا را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1009

به "مادورو: ونزوئلا، ایران و سوریه حق معین سرنوشت خود را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: ونزوئلا، ایران و سوریه حق معین سرنوشت خود را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید