لاوروف اتهام زنی های آمریکا علیه روسیه و چین را محکوم کرد

به گزارش کلوب آگهی، وزیر امور خارجه روسیه استفاده آمریکا و متحدانش از شیوع ویروس کرونا برای افزایش تقابل علیه مسکو و پکن را محکوم کرد.

لاوروف اتهام زنی های آمریکا علیه روسیه و چین را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری های شانگهای، اتهام زنی های اخیر آمریکا علیه روسیه و چین را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف روز چهارشنبه گفت: گفتنی است که شرکای آمریکایی ما و متحدانشان حتی با وجود همه گیری جهانی ویروس کرونا نیز به کوشش جهت تشدید تقابلات ادامه می دهند و از شرایط کنونی جهت اعمال دیدگاه خود و نسخه مورد نظرشان برای نظم [جهانی] آینده که آن را نظم قانون محور می نامند، بهره می جویند. همان طور که می دانید آن ها این قوانین را خودشان اختراع نموده اند.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه مطرح شده است. آن ها درخواست های اجرا شده برای سرانجام بخشیدن به تحریم های یک جانبه در زمان مبارزه با ویروس کرونا را نادیده می گیرند، تحریم هایی که از تأمین یاری های بشردوستانه نظیر دارو، تجهیزات و مواد غذایی جلوگیری می نمایند.

همچنین لاوروف تشدید فشار واشنگتن بر کشورهایی که سیاست های خارجی مستقلی را دنبال می نمایند و نقدها آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد.

اخیراً شماری از سناتورهای آمریکایی لایحه ای را به کنگره ارائه نموده اند که به کاخ سفید اجازه می دهد درصورت عدم ارائه گزارش کامل رخداد های پیرامون شیوع ویروس کرونا از سوی چین، تحریم هایی این کشور اعمال شوند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 781

به "لاوروف اتهام زنی های آمریکا علیه روسیه و چین را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف اتهام زنی های آمریکا علیه روسیه و چین را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید