قرص کرونای مرک کارایی زیادی ندارد

به گزارش کلوب آگهی، بنا به اعلام شرکت داروسازی مرک داده های به دست آمده از 1433 بیمار نشان می دهد که قرص های فراوری شده 30 درصد احتمال بستری شدن مبتلایان به ویروس کرونا و خطر مرگ آن ها را کاهش می دهد. این در حالی است که نتیجه آنالیز های اولیه که در ماه اکتبر منتشر شده بود از کارایی 50 درصدی داروی شرکت مرک حکایت داشت.

قرص کرونای مرک کارایی زیادی ندارد

قرص شرکت مرک برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا مولنوپیراویر (Molnupiravir) نام دارد.

کارایی کمتر این دارو می تواند منجر به کاهش اندازه سفارش آن از سوی کشور های مختلف دنیا گردد. اداره دارو و غذای آمریکا نیز روز آدینه هشدار داد که زنان باردار نباید داروی مولنوپیراویر را مصرف نمایند، زیرا مضرات احتمالی از فواید آن برای این گروه از بیماران بیشتر ارزیابی شده است.

داده های اولیه از تاثیر داروی آزمایشی شرکت فایزر برای بیماران مبتلا به کووید 19 پیش از این از کاهش 89 درصدی اندازه بستری شدن و مرگ بیماران حکایت داشت. نتیجه آنالیز های اولیه داروی شرکت فایزر که پاکسلووید (Paxlovid) نام دارد براساس آزمایش آن بر روی 1200 بیمار به دست آمده بود.

اعلام نتیجه آنالیز های تازه از اندازه تاثیر قرص مرک باعث شد تا ارزش سهام این شرکت روز آدینه بیش از سه درصد سقوط کند. گروهی از کارشناسان مستقل در آمریکا قرار است روز سه شنبه نظر خود را درباره صدور مجوز برای استفاده از قرص های شرکت مرک برای بیماران مبتلا به کووید 19 اعلام نمایند.

اداره دارو و غذای آمریکا از این گروه از کارشناسان خواسته است تا فواید و مضرات صدور مجوز برای قرص شرکت مرک را آنالیز نمایند.

دانشمندان امیدوار هستند تا با عرضه قرص هایی مانند مولنوپیراویر و پاکسلووید بتوانند علاوه بر واکسیناسیون به ابزار کارآمد دیگری برای مقابله با همه گیری کووید 19 دست پیدا نمایند. این دارو ها که در صورت تائید نهایی در مراحل اولیه ابتلا به ویروس کرونا برای بیماران تجویز خواهند شد به کاهش خطر مرگ و بستری شدن آن ها در بیمارستان ها یاری خواهند کرد.

منبع: یورونیوز

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1894

به "قرص کرونای مرک کارایی زیادی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص کرونای مرک کارایی زیادی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید