فروشنده گوشی های آیفون به جرم اخاذی دستگیر شد

به گزارش کلوب آگهی، رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری یک فروشنده خبر داد که با دسترسی به اطلاعات ایمیل و اپل آیدی خریداران گوشی های آیفون از آنان اخاذی می کرد.

فروشنده گوشی های آیفون به جرم اخاذی دستگیر شد

میزان نوشت: رئیس پلیس فتای پایتخت فروشنده اخاذی را که با دسترسی به اطلاعات ایمیل و اپل آیدی خریداران گوشی های آیفون از آنان اخاذی می کرد، دستگیر شد.

سرهنگ تورج کاظمی گفت: شهروندی 40 ساله به هویت م. ت ساکن تهران، محله میدان امام حسین(ع) به پلیس فتا مراجعه کرد و در اظهارات خود گفت: فرد یا افرادی به ایمیل شخصی ام دسترسی پیدا کرده اند و آن را هک و رمز اپل آیدی گوشی همراهم را تغییر داده اند.

این مقام انتظامی شرح داد: شاکی در ادامه گفت: گوشی آیفونم را از مغازه ای واقع در میدان شهدا خریدم و فروشنده همان جا سیستم اپل آی دی آن را فعال کرد. بعد از مدتی متوجه قفل شدن گوشی همراهم شدم.

سپس پیامکی تهدیدآمیز دریافت کردم و متوجه شدم فرد ناشناسی به تمامی اطلاعات موجود در گوشی همراهم دسترسی پیدا کرده است. این شاکی در ادامه گفت پس از این اتفاق و ارسال پیامک مجدداً فرد ناشناس در فضای مجازی من را به انتشار تصاویر و اطلاعات خانوادگی تهدید کرد و پول خواست. با این تهدید و ترس از انتشار اطلاعاتم قصد اجابت درخواست او را داشتم، ولی می دانستم ممکن است متهم از اطلاعات من در جاهای دیگری نیز سوءاستفاده کند و درخواست های او به طور مداوم تکرار شود. تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس فتای تهران گزارش کنم.

رئیس پلیس فتای پایتخت خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از انتشار اطلاعات و تصاویر شاکی تیم فنی و مهندسین پلیس فتا تجسس های خود را آغاز کردند و با تحقیقات پلیسی کارآگاهان پیروز شدند هویت متهم ت ل، 32 ساله، ساکن تهران را شناسایی کنند.

وی شرح داد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی معلوم شد متهم همان مغازه دار و فروشنده تلفن همراه آیفون میدان شهداست که به شاکی تلفن آیفون را فروخته است.

رئیس پلیس فتا اضافه نمود: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای قرار داده شد. با دستور قضائی، متهم به پلیس فتا احضار شد و در تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت: با برنامه قبلی و انگیزه مالی قبل از فروش گوشی آیفون اقدام به درست کردن اپل آی دی آن می کردم و خریداران هم به حسن اعتماد توجهی به این موضوع نمی کردند؛ چون اطلاعات کمی هم در این زمینه داشتند به آنان می گفتم قبلاً از طریق سایت، اپل آی دی گوشی را درست و فعال کرده ام و دیگر نیازی به راه اندازی مجدد نیست.

کاظمی گفت: متهم به درخواست خریدار یک آدرس ایمیل برایش ساخته و سپس به تمامی اطلاعات وی دست یافته بود. وی گفت: در یک لحظه وسوسه شدم از وی اخاذی کنم. گوشی اش را قفل کردم و پیامک تهدیدآمیزی برایش ارسال کردم. هرگز فکر نمی کردم در برابر پلیس فتا قرار بگیرم و از کرده ام خیلی پشیمانم.

سرهنگ کاظمی گفت: پس از اعتراف متهم، پرونده برای ادامه مراحل قانونی به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتای پایتخت در سرانجام به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان به مکان های متفرقه برای درست کردن اپل آی دی و ایمیل مراجعه نکنند. قبل از خرید گوشی های آیفون شخصاً برای فعال کردن اپل آی دی آن از طریق سایت اقدام کنید و درصورت آشنا نبودن با ساخت آن به مراکز معتبر و کنندگی های مجاز مراجعه و با آنان مشورت کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 265

به "فروشنده گوشی های آیفون به جرم اخاذی دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشنده گوشی های آیفون به جرم اخاذی دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید