فردا آخرین مهلت ثبت اعتراض برای یاری معیشتی است

به گزارش کلوب آگهی، آخرین مهلت ثبت اعتراض برای دریافت یاری معیشتی فردا 20 آذرماه 98 است و به گفته مسئولان، این مهلت تمدید نمی گردد.

فردا آخرین مهلت ثبت اعتراض برای یاری معیشتی است

از وبلاگ سلماس رایانه دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، پس از برقراری دوباره نظام سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین، دولت بیان کرد تمام عواید حاصل از اصلاح قیمت بنزین را در قالب یاری معیشتی به 18 میلیون خانوار (60 میلیون نفر) پرداخت خواهد نمود. به این ترتیب، مقرر شد برای خانوارهای تک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز گردد.

به گفته مسئولان، جامعه هدف یاری حمایتی دولت را نیز مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد تشکیل می دهند.

با اتمام دور نخست واریز یاری معیشتی که طی سه مرحله انجام شد، بسیاری از سرپرستان خانواری که این رقم برایشان واریز نشده بود اما خود را حائز شرایط دریافت این مبلغ می دانستند، پیگیر شدند تا بتوانند مراتب اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.

در همین ارتباط، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد معترضان به عدم دریافت یاری معیشتی می توانند با شماره گیری کد دستوری *6369#، ثبت اطلاعات خود، دریافت کد رهگیری و ثبت اطلاعات در وبسایت Hemayat.mcls.gov.ir مراتب اعتراض خود را به ثبت برسانند و منتظر اعلام نظر وزارت تعاون در رابطه با شرایط هزینه و درآمد خانوار خود باشند.

البته شماره گیری کد دستوری مذکور و وبسایت ثبت اطلاعات مدتی دچار اختلال بود و امکان دسترسی شهروندان به آنها وجود نداشت؛ به همین دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت ثبت اعتراض در این دو سامانه را تا فردا پنج شنبه، 20 آذر ماه تمدید کرد.

پیگیری های مهر از مسئولان وزارت تعاون حاکی از آن است که مهلت مذکور تمدید نخواهد شد و خانوارهایی که به عدم دریافت یاری معیشتی معترض هستند باید تا فردا نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.

به گزارش مهر، معیار عدم برخورداری از بسته حمایت معیشتی جدول زیر است.

علاوه بر شاخص اصلی فوق شاخص های زیر نیز مد نظر قرار می گیرند:

الف - خانوارهایی که اعضای آن دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان هستند یا خانوارهایی که دارای دو واحد ملکی هستند.

ب - خانوارهایی که ارزش ملک آن ها در تهران و کلان شهرها (12) میلیارد ریال و در سایر شهرستان ها (9) میلیارد ریال باشد.

ج - خانوارهایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از (300) میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از (400) میلیون تومان باشند.

د - کارفرمایانی که بیش از (3) بیمه پرداز داشته باشند.

ه - خانوارهایی که بیش از (3) سفر خارجی غیر زیارتی داشته اند.

و - گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ جمعاً بیش از (3) میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

  • ثبت نام جاماندگان و انصراف دهندگان یارانه از اول دی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 354

به "فردا آخرین مهلت ثبت اعتراض برای یاری معیشتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا آخرین مهلت ثبت اعتراض برای یاری معیشتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید