فرانسه به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران؛ وزارت خارجه فرانسه در واکنش به اعلام رسمی گام ها و اقدامات هسته ای جدید در ایران، تهران را متهم به نقض توافق هسته ای کرد.

فرانسه به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد

فرانسه در ارتباط با راه اندازی زنجیره سانتریفیوژهای نسل ششم توسط سازمان انرژی اتمی ایران که روز گذشته به صورت رسمی از سوی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام شد، از تهران خواسته است تا در تصمیم خود تجدید نظر کند.

فرانسه در عین حال اعلام نموده که منتظر گزارش رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط با اقدامات هسته ای ایران خواهد بود.

در همین ارتباط، اگنس واندرمول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که کشورش به همراه دیگر شرکای خود در انتظار گزارش آینده آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران خواهد بود، هرچند اقدامات اعلام شده از سوی ایران برخلاف توافق وین است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین ادعا کرد که کشورش همچنان به تعهدات خود در توافق هسته ای پای بند خواهد ماند و از ایران نیز می خواهد تا تعهدات خود در این توافق را به صورت کامل انجام دهد و به همکاری های خود با توافق برجام و اژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهد.

واکنش وزارت خارجه فرانسه پس از آن اعلام شده که روز گذشته عملیات گازدهی ماشین های سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدید IR6ایران با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز شروع شد.

تصمیم جدید ایران در ارتباط با عملیات گازدهی ماشین های سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدی IR6 در آستانه اعلام گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران انجام شده است.

ایران اعلام نموده با توجه به عدم پای بندی کشورهای اروپایی امضا کننده برجام، کاهش تعهدات خود را تا متوازن شدن مشارکت طرف های متقابل در برجام ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 281

به "فرانسه به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید