عملیات یمنی ها علیه آرامکو یک شکست امنیتی برای عربستان بود

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، روزنامه عربی 21 گزارشی را در خصوص عملیات بزرگ یمنی ها علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی منتشر کرد.

عملیات یمنی ها علیه آرامکو یک شکست امنیتی برای عربستان بود

بر اساس این گزارش، این روزنامه در مطلب خود در این باره آورده است: حملات یمنی ها به تأسیسات نفتی عربستان سعودی عملکرد سامانه های پدافندی ریاض در حمایت از مؤسسات استراتژیک را به شدت زیر سؤال برده است. این حملات درحالی موفقیت آمیز بود که شرکت نفتی آرامکو در واقع ستون فقرات اقتصاد عربستان محسوب می شود.

در ادامه گزارش عربی 21 آمده است: 2 پالایشگاه هدف قرار گرفته شده درصد بیشتر نفت عربستان را تولید می کند و در پی حملات یمنی ها استخراج و صادرات نفت خام این کشور متوقف شده است. رویترز نیز تأیید کرده است که آرامکو، یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفت جهان محسوب می شود.

این روزنامه در ادامه گزارش خود همچنین به خطرات حملات یمنی ها به شرکت نفتی آرامکو اشاره کرده است. در همین ارتباط، یکی از کارشناسان حوزه نفت و انرژی به نام نهاد اسماعیل به عربی 21 گفته است: تعطیلی تولید نفت عربستان و صادرات آن موقت بوده و هدف از آن جلوگیری از تبعات بیشتر، بررسی دقیق میزان خسارت و انجام تعمیرات است. این حمله تحولی خطرناک بوده و حجم خسارت های آن بالاست و نمی توان دقیقاً آنها را مشخص کرد، اما موضوع مهم تر تأثیرات بلندمدتی است که این حمله بر غول نفتی آرامکو می گذارد.

این کارشناس در ادامه اظهارات خود آورده است: عملیات تولید و صادرات به زودی از سرگرفته خواهد شد، اما به سطح دو میلیون تا دو و نیم میلیون بشکه در روز کاهش می یابد، این روند تا بازگشت امور به روال عادی برای چند روز و یا حتی دو هفته ادامه خواهد داشت.

روزنامه عربی 21 در ادامه همچنین از حملات یمنی ها به آرامکو به عنوان یک شکست امنیتی و پدافندی برای عربستان سعودی یاد کرده و تأکید کرده است: مسافتی که پهپادهای یمنی طی کرده اند تا به تأسیسات نفتی برسند به 1200 کیلومتر می رسد، این در حالی است که هیچ راداری آن را رهگیری نکرده و یا هیچ سامانه پدافندی آن را هدف قرار نداده است. این پهپادها، ساده و ارزان قیمت هستند و طی کردن چنین مسافتی توسط آنها ساعت ها طول می کشد.

در ادامه این گزارش تأکید شده است: بسیار عجیب است که چرا سیستم های امنیتی ریاض نتوانستند پهپادهای یمنی را شناسایی و رهگیری کنند. ریاض پیشتر مدعی بود که تأسیسات راهبردی به وسیله سامانه های امنیتی نوین حمایت و حفاظت می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 97

به "عملیات یمنی ها علیه آرامکو یک شکست امنیتی برای عربستان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات یمنی ها علیه آرامکو یک شکست امنیتی برای عربستان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید