عباس موسوی حملات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد

به گزارش کلوب آگهی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در افغانستان، از گسترش دامنه خشونت ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.

عباس موسوی حملات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) با اشاره به حملات تروریستی به یک بیمارستان در کابل و حمله به یک مراسم تشییع در ننگرهار و دیگر اقدامات نظامی در مناطق مختلف افغانستان، ضمن محکوم کردن حمله به افراد و اماکن غیرنظامی، از گسترش دامنه خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

موسوی همچنین با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان، خصوصا بازماندگان حوادث اخیر از تمامی نیروهای درگیر در عملیات نظامی درخواست کرد به حرمت ماه مبارک رمضان و با توقف هرگونه عملیات نظامی، زمینه را برای مصاحبه و صلح پایدار در افغانستان آماده کنند.

به گزارش فارس، امروز (سه شنبه) در 2 حمله به بیمارستانی در کابل و یک مراسم تشییع جنازه یکی از فرماندهان پلیس در ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان، دست کم 40 نفر کشته و 84 نفر دیگر نیز زخمی شدند. بیشتر کشته شدگان غیرنظامی هستند.(اینجا بخوانید)

اشرف غنی در واکنش به حملات امروز کابل و ننگرهار به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داد تا از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر شرایط دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 780

به "عباس موسوی حملات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباس موسوی حملات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید