طرح نخست وزیر عراق برای کوچک سازی کابینه، 4 وزیر کنار گذاشته شدند

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، حیدر العبادی نخست وزیر عراق از کنار گذاشتن 4 وزیر کابینه از جمله وزیر حقوق بشر، وزیر مشاور در امور زنان، وزیر مشاور در امور استان ها و وزیر مشاور در امور مجلس اطلاع داد. بر این اساس این مناصب حذف شده اند.

طرح نخست وزیر عراق برای کوچک سازی کابینه، 4 وزیر کنار گذاشته شدند

همچنین در این اصلاحات 8 وزارتخانه با یکدیگر ادغام شده اند. بر این اساس وزارت علوم و تکنولوژی با وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی، وزارت محیط زیست با وزارت بهداشت، وزارت شهرداریها با وزارت مسکن، وزارت گردشگری با وزارت فرهنگ ادغام شده اند.

طبق این گزارش این اقدام در اجرای طرح اصلاحی العبادی برای کوچک سازی دولت انجام گرفته است.

طبق این گزارش با انجام اصلاحات مذکور یک سوم از بزرگی نهادها و سازمان های دولتی کاسته شده و دولت چابک تر به انجام وظایف خود خواهد پرداخت. روز شنبه یک منبع نزدیک به حیدر العبادی نخست وزیر عراق توضیح داد که بسته دوم اصلاحات وی در آینده نزدیک اعلام می گردد.

این منبع که نخواست نامش فاش گردد در این ارتباط گفت: بسته ای که به زودی اعلام می گردد آخرین مرحله از اصلاحات نخواهد بود. وی اضافه نمود: این اصلاحات تا زمان ریشه کن شدن فساد در دستگاه های دولتی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است حیدر العبادی نخست وزیر عراق هفته گذشته لایحه ای را به منظور اجرای اصلاحات در ساختار دولت به مجلس ارائه داد که حذف مناصب و محدود کردن وزارت خانه ها از جمله مفاد آن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 537

به "طرح نخست وزیر عراق برای کوچک سازی کابینه، 4 وزیر کنار گذاشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نخست وزیر عراق برای کوچک سازی کابینه، 4 وزیر کنار گذاشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید