شاخص ترامپ سَنج به بازار آمد

به گزارش کلوب آگهی، بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان با هدف آنالیز تاثیر توئیت های دونالد ترامپ بر نوسان نرخ بهره و بازار اوراق قرضه آمریکا شاخص جدیدی را با عنوان Volfefe طراحی کرد.

شاخص ترامپ سَنج به بازار آمد

به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روزانه به طور متوسط 10 توئیت مختلف منتشر می نماید و در شبکه اجتماعی توئیتر 64 میلیون دنبال کننده دارد. تاکنون 146 توئیت او با واکنش بازارهای روبرو شده است اما انتشار توئیت های ماه اوت او در خصوص تغییر تعرفه واردات کالاهای چینی که به تشدید جنگ تجاری دامن زده و نیز اعمال فشار او بر بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره ضمن کاهش شاخص های سهام به افت قیمت نفت و رشد قابل توجه بهای دنیای طلا منجر شد.

بر همین اساس، جی پی مورگان که با دارایی 2.73 تریلیون دلاری بزرگ ترین بانک ایالات متحده و ششمین بانک دنیا به شمار می رود، شاخص جدیدی را که بخشی از نام آن از کلمه نامفهوم موجود در یکی از توئیت های آقای ترامپ الهام گرفته شده، در چارچوب شاخص های نوسان سنج(Volatility Index) طراحی نموده است.

هدف از طراحی این شاخص، مطالعه میزان تاثیرگذاری توئیت های رئیس جمهوری آمریکا بر نوسان بازارهای اقتصادی به ویژه بازار اوراق قرضه ایالات متحده عنوان شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 110

به "شاخص ترامپ سَنج به بازار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص ترامپ سَنج به بازار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید