رویترز: فرانسه برای عقب نشینی از شمال سوریه آماده می شود

به گزارش کلوب آگهی، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع نوشته است که نظامیان فرانسوی همزمان با عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه، در تدارک عقب نشینی از این منطقه هستند.

رویترز: فرانسه برای عقب نشینی از شمال سوریه آماده می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع مطلع از احتمال عقب نشینی نیروهای نظامی فرانسه از شمال سوریه خبر داد.

بنا بر این گزارش، یک منبع منطقه ای روز پنج شنبه به این خبرگزاری گفته است که فرانسه در حال آماده سازی شرایط است تا چندصد نیروی ویژه خود را که تاکنون در منطقه تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه مستقر بودند، از این مناطق خارج کند.

شب گذشته دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرده بود که به زودی گام هایی برای اطمینان از ایمنی نیروهای خود در سوریه برمی دارد. در آن بیانیه آمده بود: در ساعات آینده، گام هایی برداشته می شود تا از ایمنی نیروهای نظامی و غیرنظامی فرانسوی که در قالب ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش و عملیات های انسان محبت آمیز در آن منطقه حضور دارند، اطمینان یابیم.

پاریس پیش از این هم گفته بود که در صورت عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا از این منطقه، نیروهای فرانسوی هم مجبور به عقب نشینی خواهند بود، چراکه این نیروها بر تجهیزات و پشتیبانی ارتش آمریکا در آن منطقه متکی هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت تصمیم گرفته است که نیروهای آمریکایی را از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه خارج کند. با اجرای این تصمیم، ترکیه به بهانه مقابله با تروریسم و ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری به مواضع کردها در شمال سوریه حمله کرد.

در نتیجه حملات ترکیه که با محکومیت گسترده جهانی روبرو شده و پاسخ متقابل شبه نظامیان کرد، ده ها غیرنظامی در هر دو سوی مرز جان خود را از دست داده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 215

به "رویترز: فرانسه برای عقب نشینی از شمال سوریه آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: فرانسه برای عقب نشینی از شمال سوریه آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید