روسیه هرگز از غرب نخواهد خواست تحریم ها را لغو کند

به گزارش کلوب آگهی، نخست وزیر روسیه با اشاره به اینکه کشورش تمامی منابع لازم برای رشد مالی را در اختیار دارد، تأکید کرد: مسکو هرگز مبتکر کاهش یا لغو تحریم ها نمی گردد، ولی در صورت پیشنهاد شرکای غربی، آن را آنالیز خواهد نمود.

روسیه هرگز از غرب نخواهد خواست تحریم ها را لغو کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری مدویدیف نخست وزیر روسیه اعلام نمود که این کشور مبتکر برقراری رژیم تحریم ها نبوده و هرگز نخستین طرفی هم نخواهد بود که از غرب تقاضا کند تحریم های ضدروسی را لغو کند، البته اگر شرکای غربی گام اول را بردارند، مسکو حاضر به آنالیز این مسئله خواهد بود.

مدویدیف امروز در برنامه زنده گفت وگو از شبکه تلویزیونی راسیا -24 در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: مسئله این است که واقعاً این محدودیت ها از طرف ما اعمال نشده و ما مبتکر آنها نبوده ایم. ما قطعاً هرگز نخواهیم گفت که بیایید تحریم ها را کاهش داده یا آنها را لغو کنیم. چنین برخوردی به عقیده ما از لحاظ اصول مذاکره و از لحاظ نتیجه بخش بودن آن، درست نیست.

وی اضافه کرد: البته ما می شنویم که بعضی کشورها چنین پیشنهادی را مطرح نموده اند و برای مثال اگر رهبران کمیسیون اروپا، یعنی اتحادیه اروپا یا کشورهای مستقل دیگر چنین پیشنهادی را مطرح نمایند که تحریم ها لغو شود، مسلما ما حاضر به پاسخ متقابل به این اقدام بوده و آمادگی داریم تا این مسئله را مورد آنالیز قرار دهیم.

نخست وزیر روسیه در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که این کشور تمامی منابع لازم برای توسعه آهنگ رشد مالی را در اختیار دارد. وی تاکید نمود: در حال حاضر تمامی طرح های ملی با موفقیت در حال تحقق هستند. کابینه وزراء به تغییرات مالی می پردازد و در حال پیش بینی اوضاع آینده است. در این زمینه ما کوشش خود را نموده و خوشبین هستیم. البته آهنگ رشد مالی در کشور تنها به اقدامات دولت بستگی ندارد.

مدویدیف شرح داد: مسلماً اوضاع اقتصاد جهانی نیز در این مسئله تاثیر گذار است، از جمله مسائل متعدد موجود مانند جنگ تجاری و حفظ تحریم های علیه کشور ما. در چنین شرایطی، ما کوشش می کنیم تا جای ممکن به اهداف مشخص شده دست یابیم. وی یادآور شد که رشد اقتصاد جهانی به خاطر رویارویی تجاری بین آمریکا و چین کند شده است و دولت روسیه نیز مجبور شده تا در رابطه با تصمیماتی برای تسریع در روند آهنگ توسعه مالی این وضعیت را در نظر بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 67

به "روسیه هرگز از غرب نخواهد خواست تحریم ها را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه هرگز از غرب نخواهد خواست تحریم ها را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید