روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مدافعان ایرانی طالبان:اعتماد به آنها خوشبینی خطرناک است

به گزارش کلوب آگهی، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:پس از یک دوره ثبات و به حاشیه رفتن طالبان و در پی یک زنجیره سیاست های مشکوک که حتی از داخل کشور هم ناشیانه حمایت می شود،گزارشات واصله حاکی است این گروه در سایه اختلافات حاکم بر دولت مرکزی افغانستان بسرعت درحال تصرف منطقه ها مهمی از این کشور است و حداقل بر سی درصد استان ها مسلط شده و پنجاه درصد خاک افغانستان هم صحنه نبرد است و دولت کمی بیش از بیست درصد را حاکمیت می نماید.

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مدافعان ایرانی طالبان:اعتماد به آنها خوشبینی خطرناک است

نکته مهم برای ایران، کنترل بخشی از استان های فراه و نیمروز و درگیری گسترده در مرزهای ایران بین ارتش افغانستان و تروریست های طالبان می باشد.

از سیاست های پشت پرده خبری در دست نیست ولی به نظر می رسد توافق نانوشته ای بین روسیه و آمریکا درباره آینده وجود دارد و در این میان حتی اگر برخی سیاسیون و محافل اقتدارگرا، حاکمیت گروه تروریستی طالبان را با نقشه راه خود همسوتر از دولت اشرف غنی بدانند، باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با وهابیت و تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک می باشد و ازسوی دیگر دولت و وزارت کشور از هم اکنون باید خود را برای سرازیر شدن آوارگان ناشی از این شرایط آماده کنند. این خطری است که امنیت ملی و مصالح نظام را حتما تهدید می کند.

4141

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1686

به "روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مدافعان ایرانی طالبان:اعتماد به آنها خوشبینی خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مدافعان ایرانی طالبان:اعتماد به آنها خوشبینی خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید