رسانه ها هم پای کادر بهداشتی ،درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا

به گزارش کلوب آگهی، رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ارزیابی ما در برخورد با بیماری عالم گیر کرونا این است که رسانه ها هم مانند کادر بهداشتی - درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

رسانه ها هم پای کادر بهداشتی ،درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار ، رامین رضایی رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفتمین روز هفته سلامت ، با عنوان روز رسانه و نقش آن در مقابله با کروناویروس گفت: ارزیابی ما در برخورد با بیماری عالم گیر کرونا این است که رسانه ها هم مانند کادر بهداشتی - درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

او گفت:زحمات اصحاب رسانه در سطح شهرستان در استان برای مقابله با کرونا قابل تقدیر است.

رضایی بیان نمود: بیماری عفونی و ویروسی کرونا از نظر فراوانی ،گستردگی و کشندگی چهره جدیدی را به بشر نشان داد و مقابله با آن سخت تر و چالش های خاص خود را دارد .

او ادامه داد: بنابراین باید از قابلیت فراوان رسانه ها و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری آن در مقابله با بحران کرونا استفاده کنیم.

رضایی گفت: رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه و اطلاع رسانی خبری به مردم نقش مهمی را ایفا می کنند و از مولفه های پرقدرت دولتها و حکومتها است به همین دلیل در مقابله با بحران ها و شایعات، اخبار کذب و آموزش های غیر اصولی استفاده از رسانه باید با هنرمندی خاصی صورت گیرد.

به گفته این مقام مسئول رسانه غیر از آگاهی بخشی باعث ایجاد تغییرات در زندگی مردم می شود و می تواند جامعه را برای مقابله با بحران ها هدایت کند همچنین باعث توصیه و عمل به مسئولیت های اجتماعی در مردم خواهد شد و دستورات ونهادهای موثر و سیاستگزاران سلامت را تبدیل به هنجارهای اجتماعی می کند.

او گفت: رسانه در پویش در خانه بمانیم و ارائه اصول بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز نقش مهمی ایفا می کند.

رضایی بیان نمود: بحث رسانه در تمامی دنیا و کشور ما نیازمند سرمایه گذاری و تربیت است و لازم است اصحاب رسانه (کاربران) آشنایی درخصوص چگونگی بهره برداری اصولی ،واقعی ،موثر و پیروز از رسانه ها را داشته باشند مهمترین ویژگی رسانه ارائه گزارش و آمار از مراجع مستند است انتخاب مرجع مستند آرامش بخش است و از بمباران اطلاعاتی در زمان بحران و استرس اجتماعی روانی مردم پیشگیری می کند.

او گفت: اینکه یک رسانه مردم را به نظارت اجتماعی تشویق کند و رفتار سازی اجتماعی انجام دهد و در شرایط همه گیری یک بیماریآموزش ارائه دهد و افراد جامعه را هدایت کند تا جامعه آرامش را داشته باشند جزو ویژگی های رسانه است که رسانه ها تا به امروز قطعاً موثر عمل کردند و هماهنگی را به طور قابل قبولی داشته اند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 742

به "رسانه ها هم پای کادر بهداشتی ،درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها هم پای کادر بهداشتی ،درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید