رزمایش تاکتیکی ذوالفقار در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار گردید

به گزارش کلوب آگهی، رزمایش مشترک روی نقشه ناهمطراز ویژه دانشجویان دوره 30 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز در این دانشگاه برگزار گردید.

رزمایش تاکتیکی ذوالفقار در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ارتش، امیر سرتیپ حسین ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اعلام خبر فوق، اضافه نمود: رزمایش مشترک روی نقشه ناهمطراز ذوالفقار دانشجویان دوره 30 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مدت 5 روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمطراز شروع شده است.

وی توضیح داد: رزمایش روی نقشه یکی از مهم ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی دنیا بوده و عبارت است از ارائه یک شرایط نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.

امیر سرتیپ ولی وند اضافه نمود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک ها و ابزارهای نبرد ناهمطراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه ای آشنا کرده و زمینه ارتقاء دانش عملیاتی آن ها را در به کارگیری روش های نوین نبرد فراهم سازد.

وی اظهار داشت: ارتقاء سطح توان دانشجویان با طرح ریزی و اجرای عملیات در محیط ناهمطراز، آشنایی با اقدامات فرماندهی و ستاد در مراحل مختلف عملیات در محیط ناهمطراز، آشنایی با نحوه تعامل و همکاری با سایر نیروها، ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای نقش در مسئولیت های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس و خلاقیت ذهنی دانشجویان، کاربردی کردن مفاهیم آموزشی ارائه شده به صورت تئوری و معین نمودن مسائل احتمالی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی شرایط های ایجاد شده را تمرین نمایند از اهداف برگزاری این رزمایش است.

رزمایش روی نقشه، حقیقی ترین طریقه نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان به وجود می آورد که با حضور و هدایت فرماندهان و اساتید پیشکسوت سال های دفاع مقدس انجام می گردد. این رزمایش با بیان الگوهایی از تاکتیک و ابزار نبرد در پی آن است که بتواند اذهان دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش را با نحوه مقابله با نیروهای متجاوز آشنا کرده و زمینه ارتقاء آن ها در به کارگیری روش های جدید نبرد به صورت ناهمطراز را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 917

به "رزمایش تاکتیکی ذوالفقار در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش تاکتیکی ذوالفقار در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید