راه اندازی کاروان سلامت دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام باهدف افزایش بهره وری دام در مناطق محروم خبرنگاران

به گزارش کلوب آگهی، نشست معین اهداف کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام در مناطق محروم با حضور علی عسگری معاون اجتماعی ستاد فرمان امام در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم کشور و با شعار دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی برگزار گردید.

راه اندازی کاروان سلامت دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام باهدف افزایش بهره وری دام در مناطق محروم خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی کاروان سلامت را یک فرصت برای ستاد دانست و اضافه کرد: سالانه گروه های قابل توجهی در حوزه کشاورزی و دام در ستاد اجرایی فعالیت میکنند، اما این بخش جزو نقاط استراتژیک است که به بالا بردن راندمان کار ما نیز یاری خواهد نمود.

وی ابراز امیدواری کرد که این گروه جهادی به 50 گروه جهادی در تمام استان های کشور تبدیل شده و با در اختیار دریافت امکانات به روستاییان و عشایر یاری کند و اظهارداشت: همانطور که در حوزه انسانی با بیماری های ویروسی روبرو هستیم برای دام هم پیش بینی میشود که با بحران هایی روبرو باشیم و باید گروه امداد و نجات دام را تشکیل دهیم تا اگر اتفاقی مشابه بیماری کرونا برای دام رخ دهد فاجعه رقم نخورد.

مقداد همتی مدیرعامل شرکت گسترش توسعه گری پردیس نیز در این نشست با بیان اینکه رسالتی در زنجیره ارزش و تأمین دام سبک و سنگین برای این شرکت تعریف شده گفت: یکی از این مباحث جدی و ویژه بحث خدمات دامپزشکی به مردم است. ما مسائل زیادی در بحث بیماری های دام، بهره وری و باروری دام داریم. مثلا در شتر در حال حاضر 50 درصد باروری ما تلفات است و اگر با یکسری تجهیزات و امکانات و آموزش جلوی این تلفات را بگیریم احتیاج به واردات نیست و حتی میتوانیم به صادرات در این زمینه نیز بپردازیم و این نشان میدهد که با کار ریشه ای میتوان هم به دامدار یاری کرد، هم مردم بهره آن را ببرند و هم صادرات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

همتی تاکید نمود: امیدواریم که با یاری ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم یک پایلوت پیروز را پشت سر گذاشته و گزارش های مثبتی را ارائه دهیم و این فعالیت را توسعه دهیم و چه به لحاظ تجهیزات و چه گروه های جهادی شاهد پیشرفت باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1490

به "راه اندازی کاروان سلامت دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام باهدف افزایش بهره وری دام در مناطق محروم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کاروان سلامت دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام باهدف افزایش بهره وری دام در مناطق محروم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید