درصد بالای ابتلا به کرونا در تهران و فرایند افزایشی در خوزستان

به گزارش کلوب آگهی، معاون کل وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از فرایند افزایشی بروز کرونا در خوزستان، گفت: اگر در جایی بازگشایی ها موجب افزایش بیماری شود و یا به دلیل خصوصیت اپیدمی یک شهرستان و یا خصوصیات اجتماعی آنجا، بازگشایی ها باعث شود که با تشدید موارد ابتلا روبرو شویم، حتما تصمیمات سختگیرانه تر و بازگشت به گذشته را خواهیم داشت.

درصد بالای ابتلا به کرونا در تهران و فرایند افزایشی در خوزستان

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، درباره شرایط ابتلا به کرونا در استان خوزستان، گفت: ما همچنان نگران خوزستان هستیم و فرایند ورودی در این استان صعودی است. بر همین اساس از مردم خوزستان درخواست می کنیم که به فاصله گذاری اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند. گرچه باید توجه کرد که اپیدمی در خوزستان نسبت به سایر استان ها و برخی استان های جنوبی کشور نسبت به سایر استان ها دیرتر آغاز شده و این موضوع باعث شده که شاهد اوج گیری و تشدید بیماری کرونا در این استان نسبت به سایر استان ها باشیم.

گرمای آب و هوا علت از بین رفتن کرونا نیست

وی اضافه کرد: تاکید می کنم که گرمای آب و هوای یک منطقه دلیل از بین رفتن کرونا نیست و مثال شاخص آن هم استان خوزستان و درجاتی از استان بوشهر است. بنابراین باید در همه استان ها اقدامات بهداشتی و درمانی را رعایت کنیم و آماده باشیم تا بعد از فصل گرما هم با این ویروس روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به انتشار مقاله ای درباره مطالعه شرایط شیوع کرونا در برخی استان ها مانند گیلان از طریق تست سرولوژیک، اضافه کرد: درباره آنتی بادی در برخی استان ها مانند گیلان مطالعاتی انجام و درصد بالایی از میزان درگیری ذکر شده است. البته مطالعه بر اساس دعوت تلفنی و اجابت افراد در پاسخ دهی است، 33 درصدی که منتشر شده می تواند زیاد و خارج از عرف تلقی شود، اما مطالعات انجام شده و تخمین هایی که زده می شود، درصدهای دو رقمی پایین در حد 10، 12 و 15 درصد از ابتلای افراد کم علامت و بی علامت گفته می شود که اگر این موضوع صحت کامل داشته باشد، اینکه ما ابتلای 10تا 15 درصدی داشته باشیم، اما درصد مرگ و میر و بستری در بیمارستان هایمان به این حد پایین باشد، می تواند یک دستاورد باشد و نشان دهنده این باشد که سیستم بهداشتی و درمانی علی رغم ابتلای چندین میلیونی افراد، توانسته بستری و مرگ و میر را در حد بسیار پایینی نگه دارد.

درصد بالای ابتلا در تهران و فرایند افزایشی در خوزستان

وی درباره فرایند صعودی کرونا در تهران و خوزستان و احتمال بازگشت تعطیلی ها، گفت: در تهران به دلیل جمعیت بالا، درصد بالایی از ابتلاها را داشته است. فرایند خوزستان هم افزایشی است. قاعدتا سیاست ما به صورت شهرستانی و بر اساس کم خطر، خطر متوسط و خطر بالاست. اگر در جایی بازگشایی ها موجب افزایش بیماری شود و یا به دلیل خصوصیت اپیدمی یک شهرستان و یا خصوصیات اجتماعی آنجا، اگر بازگشایی باعث شود که با تشدید موارد ابتلا روبرو شویم، حتما تصمیمات سختگیرانه تر و بازگشت به گذشته را خواهیم داشت.

تهران؛ پاشنه آشیل کنترل کرونا در کشور

حریرچی تاکید کرد: اهواز دومین شهر کشور از نظر میزان حاشیه نشین محسوب می شود و در حال حاضر تمرکز موارد افزایش بیماری در خوزستان هم در اهواز است که حتما باید تدابیر مناسبی برایش چیده شود. امروز هم جلسه ستاد استان تهران با حضور وزیر بهداشت و مسولان استانی و سایر دستگاه های استانی بود. خود تهران هم از نظر خصوصیات خاصی که از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناوری که روزانه به تهران اضافه می شود و از نظر تبادلی که با مناطق دیگر دارد و از این نظر که تعداد قابل توجهی از مردم به بخش خصوصی مراجعه می کنند، جای مهم و خطیری برای ماست و می تواند در کنترل کرونا پاشنه آشیل ما باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 774

به "درصد بالای ابتلا به کرونا در تهران و فرایند افزایشی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درصد بالای ابتلا به کرونا در تهران و فرایند افزایشی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید