داور شوکر مقتدرانه کرواسی را سوم دنیا کرد

به گزارش کلوب آگهی، در چنین روزی داور شوکر ستاره تیم ملی کرواسی به دنیا آمد که توانست این کشور را به مقام سومی در جام جهانی برساند.

داور شوکر مقتدرانه کرواسی را سوم دنیا کرد

به گزارش خبرنگاران، داور شوکر به تنهایی کرواسی را به مقام سوم جام دنیای 1998 فرانسه رساند تا کفش طلای این رقابت ها را برای خود به ارمغان آورد. کرواسی در آن سال با شکست از فرانسه به ملاقات رده بندی رفت و با غلبه بر هلند به مقام سوم جام دنیای رسید. شانزدهمین دوره جام دنیای برای نخستین بار با حضور 32تیم و با انجام 64بازی به بزرگترین دوره این مسابقات تبدیل شد و هشت گروه چهار تیمی در 10 استادیوم به میدان رفتند. فرانسه پس از مکزیک و ایتالیا، سومین کشوری بود که برای دومین بار میزبان جام دنیای می شد.

کرواسی تیم شگفتی ساز جام

در نیمه نهایی میزبان به مصاف تیم شگفتی ساز این دوره یعنی کرواسی با ستاره درخشان خود یعنی داور شوکر رفت که در نخستین حضور خود در جام دنیای پس از فروپاشی یوگسلاوی سابق توانسته بود آلمان مدعی را در یک چهارم نهایی 3 بر 0 شکست دهد.

این تیم به رهبری میروسلاو بلاژویچ و با گلزنی داور شوکر توانست تا این مرحله پیش بیاید. در دقایق نخست نیمه دوم باز هم این بازیکن کرواسی را 1 بر 0 پیش انداخت، اما لیلیان تورام که در آن موقع عنوان برترین دفاع راست دنیا را به خود اختصاص داده بود، اولین و دومین گل خود را وارد دروازه کروات ها کرد تا میزبان راهی فینال گردد. در آن سو هم برزیل در رقابتهای حذفی شیلی و دانمارک و در نیمه نهایی هلند را مغلوب نموده بود.

در ملاقات رده بندی نیز این کروات ها بودند که هلند ناکام از کسب عنوان قهرمانی را 2 بر 1 شکست دادند و به مقام سوم دنیا نایل شدند.

زیدان پس از فینال به محبوب ترین فرد در فرانسه تبدیل و در آن سال به عنوان بازیکن سال به وسیله فیفا انتخاب شد. روزنامه ها، تبلیغات و تلویزیون به او پرداختند و نیویورک تایمز از زیدان به عنوان مایکل جردن فوتبال یاد کرد. نام و لبخند زیدان در دیوارهای تبلیغاتی شهر و مجله ها دیده شد.

شوکر پس از جام دنیای دچار افت شد. تنها یک سال بعد از موفقیتش به عنوان آقای گل جام دنیای، در سال 1999 مادرید را به مقصد آرسنال ترک کرد. در آنجا موفقیتی کسب نکرد و پس از یک سال به وستهام یونایتد منتقل شد. اما آنجا هم خوب نبود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1912

به "داور شوکر مقتدرانه کرواسی را سوم دنیا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داور شوکر مقتدرانه کرواسی را سوم دنیا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید