خبرنگاران کرونا و نگرانی افزایش مصرف آب در ایلام

به گزارش کلوب آگهی، ایلام - خبرنگاران - سال جاری با همه گیری کرونا و افزایش مصرف آب برای شستشو و رعایت موازین بهداشتی از هم اکنون نگرانی ها برای بروز تنش آبی و کمبود و افت فشار آب در تابستان پیش رو افزایش یافته است.

خبرنگاران کرونا و نگرانی افزایش مصرف آب در ایلام

افزایش نگران کننده مصرف آب ناشی از گسترش بیماری کرونا، ضرورت اعمال مدیریت صحیح مصرف را دو چندان نموده است.

توصیه به شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون در اثر شیوع کرونا در کشور، مصرف آب در کشور را 40 درصد افزایش داده است و این در حالی است که مصرف آب بیش از احتیاج واقعی، می تواند به بحران بی آبی در ماه های گرم سال پیش رو بیانجامد.

فرایند مصرف بیش از حد آب در استان ایلام نیز از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و به حدی رسید که شرکت آب و فاضلاب ایلام از افزایش 20 درصدی مصرف آب در استان اطلاع داد.

اما با این اوصاف فرایند مصرف بی رویه مصرف آب همچنان در استان تداوم دارد؛ به گونه ای که شرکت آب و فاضلاب استان طی اطلاعیه ای درباره ضرورت مدیریت مصرف از سوی مردم تاکیدات مکرر داشت.

نگرانی شرکت آبفا از افزایش مصرف آب در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا بیش از حد مجاز شده است، گفت: میانگین افزایش مصرف آب در استان 20 درصد است.

نورالله تیموری گفت: طبق آنالیز های اجرا شده توسط کارشناسان آب و فاضلاب، میزان مصرف آب در استان در ایام شیوع کرونا افزایش چشمگیری یافته و انتظار داریم شهفرایندان از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

وی توضیح داد: با ادامه فرایند کنونی مصرف آب هم در نقاط شهری و هم روستایی، حتما دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط آب شرب مردم روستایی و شهری استان مطلوب است به شهفرایندان توصیه کرد: تا از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

متوسط سرانه مصرف آب در ایلام 150 لیتر در شبانه روز است

تیموری یادآور شد: استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز 150 لیتر می باشد که در حال حاضر این عدد در ایلام بیش از 300 لیتر افزایش یافته است.

وی تاکید نمود: با آغاز فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی باعث شده که مصرف روزانه آب بصورت مضاعفی افزایش پیدا کند.

مدیر آبفای ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه زیرساخت های آبرسانی اعم از ظرفیت انتقال آب و مخازن ذخیره و توزیع آب جوابگوی این میزان مصرف به هیچ عنوان نمی باشد از کلیه مشترکان فهیم شرکت آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان استدعا داریم با همکاری بیش از پیش نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند تا به دلیل افزایش بیش از حد مصرف دچار قطعی آب و جیره بندی و یا کاهش فشار شبکه در طول شبانه روز نشویم.

تیموری افزود: همه ما باید در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم، نمونه شاخص این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان 20 ثانیه شستشوی دست ها می تواند از هدر رفتن حداقل 6 لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

وی از شهفرایندان خواست تا با مدیریت مصرف، سرانه مصرف آب را کاهش دهند تا تابستان کم مسئله ای را به لحاظ تامین آب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه نمود: سامانه 122 حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به صورت شبانه روز در خدمت شهفرایندان است تا حوادث شبکه های آب یا فاضلاب را جهت رسیدگی و برطرف مشکل، گزارش کنند.

حالا که بیماری کرونا کشورمان را درگیر نموده، لازم است با مراقبت از منابع آب و صرفه جویی در مصرف، اجازه ندهیم مسائل بیش از پیش گریبان گیر گردد

در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند و بیش از 53 درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 807

به "خبرنگاران کرونا و نگرانی افزایش مصرف آب در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و نگرانی افزایش مصرف آب در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید