خبرنگاران لغو تحریم های آمریکا مبارزه ایران با کرونا را موثرتر خواهد نمود

به گزارش کلوب آگهی، باکو -خبرنگاران - معاون موسسه مطالعات فلسفی فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان با انتقاد از ادامه تحریم های آمریکا علیه دولت و مردم ایران گفت: لغو این تحریم های ظالمانه مبارزه تهران با ویروس کرونا را موثرتر خواهد نمود.

خبرنگاران لغو تحریم های آمریکا مبارزه ایران با کرونا را موثرتر خواهد نمود

قابل جمالزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به این که شیوع کرونا ویروس در دنیا تهدید جدی برای جامعه بشری محسوب می گردد ،اضافه نمود : مقابله با این پدیده خطرناک همکاری و فعالیت هماهنگ شده همه کشورها و همه انسانهای با عقل سالم را می طلبد .

وی با اشاره به پیامد های نامطلوب تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم و دولت ایران ، گفت : ادامه این سیاست در چنین شرایطی نه تنها علیه دولت بلکه مردم ایران بوده و موجب مرگ انسانها می گردد .

جمالزاده با تاکید بر این که همه کشورها در شرایط گسترش کروناویروس در دنیا در راستای همکاری و هماهنگی فعالیت برای مقابله با این ویروس کوشش می نمایند ، اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران را غیر قابل قبول خواند و گفت : آمریکا باید به تحریم های سیاسی و مالی علیه ایران خاتمه دهد تا از مرگ انسانها بر اثر پی آمدهای این سیاست جلوگیری گردد .

وی سیاست های نسنجیده دونالد ترامپ و دوره ریاست جمهوری وی را رسوایی در تاریخ آمریکا خواند و گفت : دولت آمریکا در حال حاضر تامین منافع سیاسی و مالی خود را برتر از آینده و سرنوشت جامعه بشری می داند .

معاون موسسه مطالعات فلسفی فرهنگسستان علوم ملی جمهوری آذربایجان در بخشی از سخنان خود سیاست های دولت آمریکا علیه ایران پس از انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت : با وجود همه تحریم ها ، جمهوری اسلامی ایران توانست با تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور در همه عرصه ها به خودکفایی برسد .

این ایران شناس برجسته جمهوری آذربایجان اضافه نمود : جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تحریم های آمریکا و همچنین جنگ تحمیلی هشت ساله ، توانست در عرصه های مختلف از جمله علمی دست آوردهای قابل توجهی داشته باشد .

جمالزاده گفت : با توجه به ظرفیت های علمی جمهوری اسلامی ایران و دانشمندان و متخصصین مجرب آن می توان انتظار داشت ، ایران بزودی در راستای شکست کرونا ویروس نیز دست آورد مهمی داشته باشد و پیروزی بر این ویروس ناشناخته را به جشن بگیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 719

به "خبرنگاران لغو تحریم های آمریکا مبارزه ایران با کرونا را موثرتر خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لغو تحریم های آمریکا مبارزه ایران با کرونا را موثرتر خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید