خبرنگاران فرانسه خواهان برقراری آتش بس در ادلب سوریه شد

به گزارش کلوب آگهی، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری فرانسه بامداد یکشنبه از ترکیه و روسیه خواست با برقراری آتش بس در ادلب سوریه موافقت نمایند.

خبرنگاران فرانسه خواهان برقراری آتش بس در ادلب سوریه شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون از همپیمانان ترک و روس خود خواست که خصومت ها را در (ادلب) سوریه متوقف نمایند و با آتش بس پایدار موافقت نمایند.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در تماس تلفنی به رهبران روسیه و ترکیه گفت که از بروز فاجعه انسانی ناشی از حمله سوریه و متحدان آن به استان ادلب نگران است.

وی با تأکید بر خاتمه فوری خصومت ها، خواهان برقراری آتش بس پایدار توسط روسیه و ترکیه شد، زیرا آن ها در اجلاس چهار جانبه در استانبول در پاییز 2018 به فرانسه و آلمان در این خصوص تعهد دادند.

دفتر مکرون در ادامه بیانیه ضمن ابراز همدردی با ترکیه به علت کشته شدن سربازان این کشور در سوریه، از انکارا خواست با اتحادیه اروپا در زمینه پناهجویان همکاری کند.

سباستین کورتس صدراعظم اتریش نیز روز شنبه با توجه به هجوم پناهجویان از مرز ترکیه به سمت یونان برای ورود به حوزه اروپا از بستن مرزهای کشورهای حوزه بالکان اطلاع داد.

کورتس با توجه به گسیل شدن پناهجویان به اروپا از 2015 تا 2016 گفت: ما در اتحادیه اروپا و در طول جهت بالکان غربی با شرکای خود در تماس هستیم. در صورت عدم موفقیت محافظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، اتریش از مرزهای خود محافظت خواهد نمود.

وی در بیانیه ای با انتقاد از تصمیم دولت ترکیه و هجوم پناهجویان به اروپا خاطر نشان کرد، اتریش آماده است کشورهای واقع در مرزهای بیرون از اتحادیه اروپا را با پلیس مورد حمایت قرار دهد تا پناهندگان در مرزهای خارج از این اتحادیه متوقف شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 560

به "خبرنگاران فرانسه خواهان برقراری آتش بس در ادلب سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه خواهان برقراری آتش بس در ادلب سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید