خبرنگاران سرپرست موزه ورزش: رونمایی از سردیس قهرمانان تا سال آینده ادامه دارد

به گزارش کلوب آگهی، تهران- خبرنگاران- سرپرست موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک گفت که ساخت و رونمایی از 50 سردیس پیشکسوتان و مدال آور المپیک تا فرودین ماه 1400 ادامه دارد.

خبرنگاران سرپرست موزه ورزش: رونمایی از سردیس قهرمانان تا سال آینده ادامه دارد

سیدمحسن میر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره ساخت سردیس قهرمانان مدال آور و جانمایی در تالار مشاهیر ورزش کشور گفت: فلسفه وجودی این کار فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال آوران است که طی 68 سال در عرصه های المپیکی و پارالمپیک، آسیایی و جهانی افتخارآفرینی کردند و پرچم ایران بارها به اهتزاز درآورند.

وی اضافه نمود: به همین منظور این طرح در تیرماه سال جاری با سردیس پنج قهرمان المپیک از سال 1948 لندن و یک سردیس پارالمپیک متعلق به زنده یاد سیامند رحمان در تالار مشاهیر ورزش کشور رونمایی شد که قرار است هر ماه پنج سردیس از قهرمانان ساخته گردد. این طرح تا فروردین ماه سال 1400 و طی 10 همایش ادامه دارد و در مجموع سردیس 55 مدال آور در تالار مشاهیر جانمایی می گردد.

سرپرست موزه ملی ورزش این را هم گفت: نحوه ساخت این سردیس ها به ترتیب از ابتدای حضور ایران در المپیک 1948 شروع شد که ملاک آن رعایت عدالت است. البته از بین 55 مدال آور طی 68 سال 11 قهرمان فوت کردند که قرار است طی هر ماه سردیس یکی از این پیشکسوتان رونمایی گردد.

میر اضافه نمود: همچنین کمیته ملی المپیک هم قرار است هر ماه نام یک مدال آور پارالمپیک و شهید ورزشکار را اعلام کند تا سردیس آن ساخته گردد.

وی گفت: طرح بعدی این نهاد ورزشی که از سال 1400 کلید می خورد به قهرمانان و پیشکسوتان بازی های آسیایی و جهانی اختصاص دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 872

به "خبرنگاران سرپرست موزه ورزش: رونمایی از سردیس قهرمانان تا سال آینده ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست موزه ورزش: رونمایی از سردیس قهرمانان تا سال آینده ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید