خبرنگاران تمامی روستاهای بالای 20 خانوار گیلان از برق برخوردار هستند

به گزارش کلوب آگهی، رشت - خبرنگاران- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه 2 هزار و 567 روستای استان برق دار هستند، گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار گیلان برق دار هستند.

خبرنگاران تمامی روستاهای بالای 20 خانوار گیلان از برق برخوردار هستند

یاور پیر اعلایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران جمعیت روستایی استان را 36.7 درصدمعادل 927 هزار نفر عنوان و گفت : گیلان با 2 هزار و 657 روستا شش هزار و 714 شورا ، یک هزار و 834 دهیاری و به همین تعداد دهیار دارد.

وی با ارایه آماری از شرایط خدمات رسانی در روستاهای استان اضافه کرد: 2 هزار و 57 روستا در استان گازرسانی شده و 86 روستا در حال گاز رسانی هستند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 311 روستای استان تلفن ثابت با ضریب 93 درصد دارند، اضافه کرد: همچنین یک هزار و 881 روستا اینترنت دارند.

به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان؛ یک هزار و 859 روستای استان نیز دارای آب شرب هستند؛ضمن آنکه 37 پایگاه آتش نشانی نیز در روستاهای استان وجود دارد.

وی همچنین درباره شرایط امکانات بهداشت روستاهای استان گفت: روستاهای استان دارای 97 مرکز جامع سلامت و 14 واحد پایگاه سلامت ، 963 خانه بهداشت با یک هزار و 698 نیروی فعال هستند.

روستاهای گیلان ظرفیت های بسیاری در بخش های اقتصادی و گردشگری دارد

پیر اعلایی با بیان اینکه گیلان جزو استان هاییست که تمامی مواهب الهی از جمله مرز های زمینی، دریایی ، هوایی، بین المللی ، جنگل ، دریا را دارد ، گفت: این مواهب فرصت هایی است که در بخش های مختلف برای توسعه و اقتصاد استان خواهند داشت.

وی با اشاره به وجود 9 هزار هکتار آب بندان در استان گفت: یک هزار و 835 قطعه پتانسیل اقتصادی و جاذبه گردشگری است که باید از آن استفاده کنیم که با دستور استاندار از سال قبل کارگروه ویژه برای همین موضوع تشکیل شده است .

وی شرح داد: به همین دلیل، امسال 43 آب بندان استان را احصاء کردیم تا با توجه به منابع خوبی که با همکاری شهرداری ها و پست بانک در اختیار داریم بتوانیم گامی را برای گردشگری برداریم

تغییر کاربری باغ ها و شالیزارها خط قرمز ما است

پیر اعلایی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی از عمده وظایف حوزه های قضایی و اجرایی است ، گفت: طی چندین ماه اخیر اقدامات خوبی از سوی حوزه معاونت عمرانی استانداری گیلان در این ارتباط اجرا شده است .

وی شرح داد: تغییر کاربری شالیزار و باغ های استان، خط قرمز ما است که بر همین اساس؛ دبیرخانه کمیسیون 99 مستقر در استانداری به تمامی تخلفاتی که از سمت دهیاری و بخشداری ها ارسال می شود ، رسیدگی می شود .

وی ادامه داد: اما اگر به دلایلی تخلفات به سمت ما گزارش نشود از مردم می خواهیم مطالبه گری از دهیاران و شوراهای اسلامی داشته باشند و در صورت حاصل نشدن نتیجه به دفتر امور روستایی و شورهای استانداری گیلان اطلاع دهند تا در اولین فرصت به این امر رسیدگی شود و اجازه ندهیم شالیزار و باغ های ما تبدیل به ویلا شود .

پرداخت 382 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان طی سه سال گذشته

پیر اعلایی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی (کارا) گفت: با وجود محدودیت های اعتباری طی سه سال گذشته برای سه هزار و 932 طرح با اشتغالزایی نزدیک به 6 هزار و 800 نفر ؛ 382 میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار پرداخت شده ؛ ضمن آنکه برای 2 هزار و 589 طرح حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و خانواده شهدا با اشتغالزایی 2 هزار و 850 نفر ، 95 میلیارد تومان پردداخت شده است.

تسهیلات 10 میلیون تومانی قرص الحسنه به روستاییان پرداخت می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از پیش بینی پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی قرض الحسنه برای روستاییان خبر داد و گفت: روستاییان می توانند از طریق بخشداری ها و دهیاری ها برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کنند .

روستاییان با پرداخت 53 هزار تومان ، 40 میلیون تومان بیمه حوادث دریافت کنند

وی در ادامه با اشاره به حادثه خیز بودن استان و وقوع سیلاب در تالش طی هفته گذشته بیان نمود: بیمه حوادث روستایی بسیار برای ما مهم است که برای نخستین بار با 53 هزار تومان تمامی خانه های روستایی استان را بیمه کرده ایم.

پیر اعلایی اضافه کرد: در این ارتباط روستاییان باید مطالبه گر باشند و به دهیاری ها مراجعه کنند و کننده بیمه باید به دهیاری ها مراجعه کند که از هفته آینده این موضوع شروع می شود و روستاییان می توانند با 53 هزار تومان تا سقف 40 میلیون تومان بیمه می شوند .

پانزدهم مهرماه در تقویم ایرانی به عنوان روز روستا و عشایر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1026

به "خبرنگاران تمامی روستاهای بالای 20 خانوار گیلان از برق برخوردار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمامی روستاهای بالای 20 خانوار گیلان از برق برخوردار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید