خبرنگاران بیش از 4 هزارتُن کود شیمیایی در خوی توزیع شد

به گزارش کلوب آگهی، ارومیه- خبرنگاران- مدیر تعاون روستایی خوی گفت: طی امسال، چهار هزار و 218 تن انواع کود شیمیایی یارانه دار در این شهرستان خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است.

خبرنگاران بیش از 4 هزارتُن کود شیمیایی در خوی توزیع شد

علی کنعانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از این مقدار، چهار هزار و 118 تن کود اوره، 43 تن کود سولفات پتاسیم، 47 تن کود سوپر فسفات تریپل و 10 تن کود سولفات آمونیم بوده است.

وی اعلام کرد: این میزان کود به وسیله کارگزاری ها و تشکل های مرتبط با پخش محصولات کشاورزی در روستاهای شهرستان خوی پخش شده است.

مدیر تعاون روستایی خوی افزود: سال جاری به دلیل شیوع کرونا و با هدف جلوگیری از تجمع کشاورزان خوی در مراکز عرضه کود شیمیایی، فرایند توزیع به صورت لیستی است.

کنعانی اظهار کرد: در گذشته توزیع کود بین کشاورزان به صورت حواله ای بود اما سال جاری مراکز عرضه کود را بر اساس اسامی از پیش ثبت شده کشاورزان به آنها تحویل دادند.

وی بر نظارت بر نحوه توزیع کودها نیز اشاره نمود و گفت: بر فعالیت شرکت های توزیع کننده و جلوگیری از هرگونه توزیع خارج از شبکه، اکیپ هایی متشکل از نیروهای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات در سطح شهر به بازدیدهای سرزده هنگام توزیع کود اقدام می کردند.

به گزارش خبرنگاران، شهرستان خوی 90 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که 30 هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1144

به "خبرنگاران بیش از 4 هزارتُن کود شیمیایی در خوی توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 4 هزارتُن کود شیمیایی در خوی توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید