خبرنگاران اورژانس شیراز برای مقابله با آلودگی هوا به حالت آماده باش در آمد

به گزارش کلوب آگهی، شیراز- خبرنگاران- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: به دنبال هشدارها در زمینه آلودگی هوای شیراز، تیم های عملیاتی اورژانس این کلانشهر به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

خبرنگاران اورژانس شیراز برای مقابله با آلودگی هوا به حالت آماده باش در آمد

دکتر محمدجواد مرادیان، یکشنبه به خبرنگاران گفت: این آماده باش با توجه به هشدارهای سازمان محیط زیست در مورد آلودگی هوای شیراز صورت گرفت.

او ادامه داد: پدیده آلودگی هوا به دنبال کاهش دما اتفاق می افتاد و برای گروه های پر خطر مانند سالمندان و بچه ها بسیار خطرناک است.

وی، بر لزوم در خانه ماندن گروه های پرخطر تاکید نمود و اضافه کرد: به شهروندان توصیه می گردد از فعالیت و ورزش در فضای باز و پیاده روی در پارک ها اجتناب نمایند و اگر مبتلا به آسم هستند و یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده می نمایند برنامه درمانی خود را دنبال نمایند و در صورت احتیاج با اورژانس 115 تماس بگیرند.

به گفته معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، در چند روز آینده به علت سرمای هوا در ابتدای صبح، مقدار آلایندگی هوا در کلانشهر شیراز پایدارتر و هوا برای گروه های حساس ناسالم می گردد.

بر اساس استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست، چنانچه شاخص ذرات کمتر از 2 و نیم میکرون و بین عدد 101 تا 150 باشد، کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم می گردد.

عدد نشانگر شاخص کیفیت هوا موسوم به (AQI) است که از آن برای توصیف شرایط آلودگی هوا استفاده می گردد.

هوای پاک (0 تا 50): کیفیت هوا خوب است پیامدی بهداشتی ندارد. هوای سالم (51 تا 100): کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما بعضی از مواد آلاینده ممکن است مسائل مختصری برای شماری از افراد به طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد نمایند. هوای ناسالم برای گروه های حساس (101-150): افراد گروه حساس ازجمله افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، بچه ها و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

هوای ناسالم (151-200): همه افراد در صورت قرار دریافت درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علائم تنفسی شوند؛ افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند. بسیار ناسالم (201-300): هشدار درباره بروز شرایط اضطراری بهداشتی. با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می افتد.خطرناک (300- 500): شرایط اضطراری هشدار بهداشتی. همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1369

به "خبرنگاران اورژانس شیراز برای مقابله با آلودگی هوا به حالت آماده باش در آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اورژانس شیراز برای مقابله با آلودگی هوا به حالت آماده باش در آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید