خانواده ها با مقطعی دانستن بحران کرونا، تحمل خود را بالا ببرند

به گزارش کلوب آگهی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: خانواده ها در شرایط کنونی که اغلب در خانه هستند، ضمن کنار آمدن با واقعیت مقطعی بودن بحران کرونا، قدرت تاب آوری و تحمل خود را بالا ببرند تا کمتر دچار استرس و نگرانی شوند.

خانواده ها با مقطعی دانستن بحران کرونا، تحمل خود را بالا ببرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عطا شاکریان اظهارکرد: باید با این واقعیت کنار بیاییم که اکنون دچار بحران هستیم و دیگران هم با این مساله درگیرند و این بحران مقطعی است، پس باید قوی بود و مساله مدار به موضوع نگاه کرد نه هیجان مدار.

وی درباره راهکارهای حفظ سلامت روان در زمان شیوع کرونا و زمان در خانه ماندن گفت: یکی از مهم ترین کارها در این دوران برقراری ارتباط با افرادی است که احساس عاطفی خوبی با آنان داریم که این امر می تواند با استفاده از فناوری های جدید و فضای مجازی اتفاق بیفتد.

کارشناس ارشد مشاوره خانواده یادآور شد: حفظ نظم زندگی مانند قبل نیز می تواند در کاهش اضطراب و استرس کمک کند، پس بهتر است مانند روال قبلی در ساعت مشخصی از خواب بیدار شویم و فعالیت های متداول مورد نیاز در خانه انجام شود.

شاکریان اضافه نمود: افراد به روابط درون خانواده یک نظم و به عبارتی به زمان خود در طول روز ساختار دهند چرا که در دوران ماندن در خانه شرایط عوض شده و لازم است مرزها دوباره تعریف شود.

وی تاکید کرد: مرزهای روابط جسمی، عاطفی و اجتماعی و فاصله دادن به هم در درون خانواده کمک بزرگی به حفظ بهداشت روانی افراد خانواده است به این معنی که مانند قبل هرکس کار خودش را انجام دهد.

روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: ورزش تاثیر بسیار خوبی برکاهش استرس در میان شهروندان کردستان و دیگر افراد دارد و انجام تمرینات ورزشی در حد مقدور در منزل کمک شایانی برای حفظ سلامت روحی و روانی در چنین روزهایی خواهد کرد.

شاکریان اضافه نمود: نکته دیکر تقسیم کار در منزل است به این صورت که تمام مسئولیت ها و بار زندگی روی دوش یک نفر قرار نگیرد و افراد به اندازه هم کمک حال یکدیگر باشند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از کارهای خوب این است که از افکار و عواطف خود در برابر مسائل روزمره مراقبت کنیم به این معنا که غرق افکار منفی نشویم و برای خود و اطرافیان اضطراب و ناامیدی ایجاد نکنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 748

به "خانواده ها با مقطعی دانستن بحران کرونا، تحمل خود را بالا ببرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده ها با مقطعی دانستن بحران کرونا، تحمل خود را بالا ببرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید