حمله تلافی جویانه اکراد سوریه به قصیبین در ترکیه

به گزارش کلوب آگهی، نیرو های دموکراتیک سوریه در پاسخ به حملات ارتش ترکیه، شهر مرزی نصیبین ترکیه را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.

حمله تلافی جویانه اکراد سوریه به قصیبین در ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تلویزیون رسمی سوریه از گلوله باران شهر نصیبین ترکیه به دست نیرو های دموکراتیک سوریه (قسد) خبر داد.

شبه نظامیان کرد همچنین در واکنش به حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه، چاه های نفت در استان حسکه را آتش زدند.

پیش از این کینو گابریل سخنگوی نیرو های دموکراتیک سوریه (قسد) در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی با بیان اینکه ارتش ترکیه به هیچ یک از اهداف خود در سوریه نخواهد رسید، گفته بود که نیرو های قسد توانایی پاسخ به حملات ارتش ترکیه را دارند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ساعتی پیش از آغاز عملیات نظاتمی علیه شبه نطامیان کرد در شمال سوریه خبر داد.

یک منبع رسانه ای در این باره به پایگاه خبری عنب بلدی، گفت که جنگنده های ترکیه هفت منطقه مرزی در شمال سوریه را بمباران کرده اند. به گفته وی جنگنده ها سیلو های موجود در شهر رأس العین، و حومه روستای مشرافا و روستای عین عیسی در شمال رقه را هدف قرار داده اند.

او همچنین از گلوله باران روستای جرنک در سه کیلومتری شرق شهر قامشلی خبر داد و گفت که بسیاری از ساکنان منطقه رأس العین در حال فرار به سمت شهر تل ابیض هستند. خبرگزاری أنها وابسته به کرد های سوریه نیز از بمباران روستای سفح واقع در غرب شهر رأس العین خبر داد.

خبرگزاری سی ان ان ترکیه نیز گزارش داد که جنگنده های ارتش ترکیه از پایگاه هشتم هوایی در استان دیاربکر به پرواز در آمده اند. طبق آخرین گزارش ها تا کنون هفت تن کشته و 23 نفر دیگر در این حملات زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 199

به "حمله تلافی جویانه اکراد سوریه به قصیبین در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله تلافی جویانه اکراد سوریه به قصیبین در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید